Autor Subiect: Presiune turbo  (Citit de 2206 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline mottofreee

  • Profesionist
  • *****
  • Thanked: 45 times
  • Reputation: 2
  • Gen: Bărbat
  • Cluj Napoca ,Smarturi 42 ,Star
Presiune turbo
« : August 09, 2016, 11:32:33 p.m. »
Motorul merge bine dar are criza de putere .
Adica nu trage decat de la 3000rpm iar calculatorul schimba la 2200rpm .
Am facut masuratori cu Starul si ce a fost suspicios e presiunea MAP. Valoarea nu a trecut de 0,33bari  pe deal cu 80km/h .
Cum vedeti voi solutia problemei ?

 

Offline bobilu

  • Junior
  • ***
  • Thanked: 4 times
  • Reputation: 8
  • Gen: Bărbat
  • >>> ... <<<
Re: Presiune turbo
« Răspuns #1 : August 10, 2016, 04:38:27 p.m. »
Probabil ai nevoie sa mergi la un service specializat Smart!:)
 

Offline oacky

  • Moderator
  • Profesionist
  • *****
  • Thanked: 26 times
  • Reputation: 468
  • Gen: Bărbat
  • Smartfan pana la moarte!
    • failtrafic
Re: Presiune turbo
« Răspuns #2 : August 10, 2016, 08:22:39 p.m. »
Lipsa presiune poate fi o pierdere pe la un furtun , intercooler spart...trebuiesc facute verificari
Smart Forfour 1.1 - 2005 (cu de toate )
Smart Fortwo  0.6 - 2000
Smart Roadster 0.7 100+ hp-2004
 

Offline mottofreee

  • Profesionist
  • *****
  • Thanked: 45 times
  • Reputation: 2
  • Gen: Bărbat
  • Cluj Napoca ,Smarturi 42 ,Star
Re: Presiune turbo
« Răspuns #3 : August 10, 2016, 09:59:43 p.m. »
Intercoolerul verificat ,furtunele verificate iar unul schimbat definitiv - cel de la actuatorul wastegate  ; urmatorul pas e inlocuirea  intercooler-ului cu unul home made ,cursul de sudor WIG e ,urmeaza mana ...
De fapt tot circuitul de racire a aerului de admisie am de gand sa-l inlocuiesc ,sarirea EGR ,la resoftari nu ma bag dar exista un emulator de EGR micut care sa-i povesteasca EDG-ului ca totul decurge conform planului   -asta e un plan de viitor ,deocamdata sa restabilesc functionarea corecta a originalului .
Am verificat jocul la turbina -nu are - probabil un circuit direct compresor-galerie de admisie e elocvent pt presiunea turbo.
Senzorul MAP e ok dupa masuratori iar pe Star nu canta ca presiunea e prea mica -si la asta am inlocuit furtunul .
 

Offline Noobz

  • Incepator
  • **
  • Thanked: 7 times
  • Reputation: 4
  • just registered
Re: Presiune turbo
« Răspuns #4 : August 12, 2016, 11:16:21 a.m. »
Actuator dereglat?   Scapare presiune pe undeva pe la galerie evacuare?
 

Offline mottofreee

  • Profesionist
  • *****
  • Thanked: 45 times
  • Reputation: 2
  • Gen: Bărbat
  • Cluj Napoca ,Smarturi 42 ,Star
Re: Presiune turbo
« Răspuns #5 : August 12, 2016, 08:33:04 p.m. »
Galeria de evacuare verificata  ,trebuie sa mai surubaresc la actuator ,la un moment dat am inchis supapa de wastgate  cu o sarma si nimic .
Probabilitatea sa fie stramb axul de la turbina am exclus-o doarece in urma vibratiilor rezulta o uzura anormala a lagarelor turbinei . Maine am sa reiau surubaritul la tija wastegate in combinatie cu un blind pe EGR .
 

Offline mottofreee

  • Profesionist
  • *****
  • Thanked: 45 times
  • Reputation: 2
  • Gen: Bărbat
  • Cluj Napoca ,Smarturi 42 ,Star
Re: Presiune turbo
« Răspuns #6 : August 14, 2016, 07:53:25 p.m. »
De tras de tija nu am apucat sambata deoarece care tija - nu pre o mai vedeam oricum ; de blind aceasi poveste . Am sa vad saptamana ce vine ,dar am avut un vis ciudat in care se facea ca talerul supapei de wastegate e spart - visul e vis dar am auzit de taler care are joc radial mare , ma gandesc ca nu mai culca pe scaun bine si pierde la greu pe acolo ; asta impreuna cu dereglarea rezolva ca tot timpul sa sufle bine pe acolo .
In plus ,a inceput sa faca figuri de la filtrul de motorina,am auzit ca cei de la Mol folosesc un aditiv care il ineaca .
 

Offline mottofreee

  • Profesionist
  • *****
  • Thanked: 45 times
  • Reputation: 2
  • Gen: Bărbat
  • Cluj Napoca ,Smarturi 42 ,Star
Re: Presiune turbo
« Răspuns #7 : Ianuarie 19, 2017, 09:03:13 a.m. »
Presunea (sau lipsa ei) e buna pt temperaturii mici ,la 0C e ok asa .
 
The following users thanked this post: dan041883

Offline pla13r

  • Junior
  • ***
  • Thanked: 8 times
  • Reputation: 102
  • Gen: Bărbat
Re: Presiune turbo
« Răspuns #8 : Ianuarie 29, 2017, 08:22:18 p.m. »
Ai rezolvat problema?  Cum face de la 2000 la 3000 nu are putere? Si de la 3000 de ture trage bine?
Service Smart Bucuresti
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
 

Offline mottofreee

  • Profesionist
  • *****
  • Thanked: 45 times
  • Reputation: 2
  • Gen: Bărbat
  • Cluj Napoca ,Smarturi 42 ,Star
Re: Presiune turbo
« Răspuns #9 : Ianuarie 29, 2017, 09:08:57 p.m. »
Daca merge bine nu intervin.
De la 3000 sigur nu ma mai dau jos din masina ,se simte ca merge . Sa se incalzeasca si ma reapuc ca sigur se inmoaie semnificativ .
 

Offline mottofreee

  • Profesionist
  • *****
  • Thanked: 45 times
  • Reputation: 2
  • Gen: Bărbat
  • Cluj Napoca ,Smarturi 42 ,Star
Re: Presiune turbo
« Răspuns #10 : Noiembrie 16, 2017, 03:23:44 p.m. »
Am inspectat intercoolerul si are urme de ulei pe la toate colturile fie ele la interior sau la exterior-partea dinspre luneta care se vede direct- ;oricum urmele sunt pe la partea de imbinare cu bazinul colector de plastic .
Cred ca e suficient de rece pt a mufa o teava pt ca aerul sa mearga direct in galeria de admisie de la turbo .
Trebuie sa caut un NTC cu aceasi valoare cu a senzorului temperatura aer admisie .
Pt sudarea unor bazine de aluminiu pe intecooler as avea de platit ~500lei dar la acest scor prefer sa ma 'iechipez' cu 2 butelii de argon (160 lei) - una folosita pt sudura propriuzisa si  cealalta o sparg pe probe .
 

Offline marian54

  • Nou-venit
  • *
  • Reputation: 0
  • Gen: Bărbat
  • Nou venit
Re: Presiune turbo
« Răspuns #11 : Noiembrie 13, 2018, 07:17:16 p.m. »
Am un smart fortwo 2012 diesel cu cutie automata avand 60000 km la bord, la care  s-a aprins martorul de bord de la motor. Pusa pe tester arata ca problema ar fi  turbo. Se comporta normal la drum , nu scoate fum numai ca nu merge mai mult de 110km/h cu pedala de acceleratie la blana. Am dus-o la service si nu a gasit niciun defect vizibil.  Becul s-a stins dupa verificare  dar revine dupa o saptamana. Ce poate fi? Turbina? Zici ca are limitator de viteza.
 

Offline ct23gan

  • Nou-venit
  • *
  • Thanked: 7 times
  • Reputation: 2
  • just registered
Re: Presiune turbo
« Răspuns #12 : Noiembrie 13, 2018, 07:57:40 p.m. »
Tija wastegate-ului oxidata, face un pic de supra-presiune din cauza ca se misca mai greu decat normal si se deschide mai tarziu wastegate-ul si masina intra in limitare pt a proteja motorul?

Conteaza si la ce service ai dus-o, ce tester au si cine interpreteaza erorile raportate. Unii n-ar recunoaste un defect nici daca i-ar scuipa in ochi.
 

Offline marian54

  • Nou-venit
  • *
  • Reputation: 0
  • Gen: Bărbat
  • Nou venit
Re: Presiune turbo
« Răspuns #13 : Noiembrie 13, 2018, 08:04:48 p.m. »
De unde sunteti? Aveti service? Puteti sa-mi rezolvati problema? Un tel.?
 

Offline ct23gan

  • Nou-venit
  • *
  • Thanked: 7 times
  • Reputation: 2
  • just registered
Re: Presiune turbo
« Răspuns #14 : Noiembrie 13, 2018, 08:24:15 p.m. »
N-am service, nu sunt mecanic, si e doar o banuiala bazata pe experientele nefericite ale altora, eu am forfour.

Dar am avut si eu parte de mecanici care ridicau din umeri cand problema era clar vizibila, asa ca nu ma mai incred in oameni care poarta salopete in curtile service-urilor (sau mecanici cum le place sa se numeasca).

Recomandarea mea e sa te documentezi din problemele similare avute de altii si sa mergi pe ce pista pare cel mai plauzibila.
 

 

Social media

Facebook grup Pagina de like