Autor Subiect: Bataie pedala frana fara rezolvare  (Citit de 344 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline costin1314

  • Nou-venit
  • *
  • Reputation: 0
  • Nou venit
Bataie pedala frana fara rezolvare
« : Ianuarie 11, 2018, 12:11:27 a.m. »
Salutare,
Sun posesorul unui 450 din 2003/benzina si in momentul acesta nu am gasit pe forum in celelalte posturi datele problemei mele.
Franarea in mers este impecabila. La franarea cu stationare la semafor/parcare/coloana/orice oprire am acele minunate batai in pedala. La franari violente cu intrare de abs, intra abs-ul, isi face treaba si la o secunda dupa bataile de abs cand masina a stationat iar apar bataile in pedala.
NU am batai/trepidatii in volan sau probleme de directie. NU am nici un fel de problema de rulare.

Diagnoza star- facuta - de 3-4 ori si in mers si in stationare - nimic
Anulat abs-ul din star-bataile dispar - dezactivarea abs-ului nu este o solutie
Nici o alta eroare in bord sau pe star. Suplimentar - verificat valorile de rotatie ale rotilor- ok, oare cu masina NESUSPENDATA pozitia senzorilor se modifica?
Resetat directia NICI O SCHIMBARE
Ridicat pe rampa, verificat toate cele 4 roti-senzori - nimic
Inlocuit - inel stanga -crapat - dreapta ok - numarat dintii - ok
Inlocuit unitate abs - nici o schimbare
Verificat, jenti, cauciucuri - nimic
Nu mai inteleg nimic - nu am nici o eroare de soft iar mecnic nu identic nimic, dar in continuare tot am acele batai!!!
Ce spanac am omis?
Cum pot avea o defectiune la abs fara a fi semnalata in bord sau in star?
Din experienta voastra personala, ce altceva nu am verificat??
Deasemenea, colegii care au avut o astfel de experienta, cum ati rezolvat-o?
Multumesc.
 

Offline mottofreee

  • Profesionist
  • *****
  • Thanked: 44 times
  • Reputation: 2
  • Gen: Bărbat
  • Cluj Napoca ,Smarturi 42 ,Star
Re: Bataie pedala frana fara rezolvare
« Răspuns #1 : Ianuarie 14, 2018, 08:54:03 p.m. »
Din descriere reiese ca nu e vorba de o defectiune ci de o disfunctionalitate care se incadreaza in limitele acceptate .

Sa o luam de la un capat cu speranta ca nu te oftica critica - de obicei oameni spun ca sunt carcotas dar consider ca e o critica constructiva deoarece le dau idei care-i ajuta la rezolvarea problemelor propri .
La oprirea numai a masinii dar cu motorul functional apar batai in pedala - asta inteleg ;stationarea presupune parasirea masinii .
Starul este la indemana - personal sau a unui apropiat -acces no limit ,cod TAN prezent .
Lichidul de frana trebuie inlocuit periodic iar Smart-ul nu functioneaza corect decat cu lichid vascozitate redusa - categoria SL6 .
Calculatorul ABS l-ai inlocuit (presupun ca cu acelasi model/serie) . Acum mai poti lua legatura cu calculatorul ABS ?
Un test functional din care se determina si calitatea lichidului se poate face f simplu:
-cu motorul oprit se calca pedala de frana moderat si pana la capat
-se mentine pedala apasata
-se porneste motorul .
Daca toate sunt ok atunci pedala de frana trebuie sa cedeze un pic la pornirea motorului .
Conditiile de test sunt: masina sa fie stationata de ceva timp ,cu motorul oprit si pedala de frana sa fie actionata ultima oara cand a fost oprit motorul .Cel mai convenabil se face testul la prima pornire a masinii ,a doua zi .
Calitatea lichidului de frana conteaza mai ales in sezonul rece . Lichidul de frana e higroscopic si in timp acumuleaza apa , iar apa ingheata la 0C - dopuri de gheata si alte bucurii . Vara corodeaza partea extrema a cilindrilor receptori - pierderi de lichid si presiune . Probabil ca ai lucrat cu sistemele hidraulice si sti cata nenorocire poate aduce o farimitura de garnitura in valve .

Personal as duce masina peste noapte intr-un garaj incalzit , peste noapte si a doua zi dimineata as face proba pedalei .
La schimbul lichidului (1 litru de ATE SL6) am sa deschid circuitul din unitatea ABS cu Starul . Daca nu deschizi cam degeaba schimbi lichidul .
 

 

Social media

Facebook grup Pagina de like