Autor Subiect: Problema incarcare alternator  (Citit de 338 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline dani crisan

  • Incepator
  • **
  • Thanked: 1 times
  • Reputation: 0
  • Nou venit
Problema incarcare alternator
« : Noiembrie 19, 2018, 12:29:23 p.m. »
Salutare tuturor.

Am o problema la care incerc sa gasesc rezolvare: recent am verificat incarcarea bateriei si am observant ca atunci cand motorul este pornit, alternatorul furnizeaza doar 13.59V, ceea ce este cam putin comparativ cu standardul de 14.1  ± 0.3V. Cu motorul oprit, tensiunea este de 12.46V, ceea ce practic la CDI-ul meu automat, la pornirea la rece se traduce prin “cuplarea” ambreiajului la aproximativ 1500 rpm in loc de 900 rpm si printr-o smucitura la schimbare din treapta 1 in treapta 2.

Avand in vedere ca alternatorul este cel care nu incarca destul bateria, stiti daca se poate schimba “puntea de incarcare” de la alternator? Sau este un alt element care reguleaza incarcarea bateriei, ceva releu de incarcare? Intreb aceasta deoarece am cautat pe net si nu am gasit informatii concludente in acest sens.

Multumesc.
 

Offline ct23gan

  • Incepator
  • **
  • Thanked: 19 times
  • Reputation: 2
  • just registered
Re: Problema incarcare alternator
« Răspuns #1 : Noiembrie 19, 2018, 01:00:30 p.m. »
Unde a fost masurata tensiunea furnizata, la bornele bateriei sau la iesirea din alternator.

Se poate reconditiona alternatorul dar inainte de asta verifica sa fie curate si stranse bine bornele si impamantarea generala. Cred (nefiind un specialist) ca daca era ceva dus la alternator incarca mult mai prost de atat.

Cu bateria incarcata pe redresor iti face la fel masina? Despre starea ambreiajului si a actuatorului ce stii?
 

Offline dani crisan

  • Incepator
  • **
  • Thanked: 1 times
  • Reputation: 0
  • Nou venit
Re: Problema incarcare alternator
« Răspuns #2 : Noiembrie 19, 2018, 02:28:01 p.m. »
Tind sa cred ca este totusi problema de alternator si spun asta deoarece:


1.   Simptomele pe care le-am descries anterior (anclansare greoaie a ambreiajului  + smucitura la trecerea din treapta 1 in treapta a 2a) s-au manifestat inca din timpul verii – la inceput, din cand in cand, pana cand a ajuns ca de fiecare data, la fiecare pornire la rece sa aiba acest comportament

2.   Datorita celor descries la punctul 1, citind pe forum experienta si altor posesori de smart, am concluzionat ca trebuie schimbata bateria, aceasta fiind destul de veche – asadar, in jurul datei de 1 octombrie am cumparat baterie noua, am montat-o pe masina iar simptomele amintite la punctul 1 au disparut in totalitate.  Timp de aprox 1 luna si jumatate masina s-a comportat perfect la fiecare pornire la rece.

3.   Cu acumulatorul vechi, in 2 dimineti mai reci ce au fost pe la inceputul lui octombrie, cand am dat la automat, dupa aprox 1,5 secunde in care electromotorul invartea motorul, inainte de a apuca motorul sa porneasca, s-a taiat curentul pe electromotor.  Pus iarasi contactul, tinut pe bujii, dupa care pornea masina. Dupa 1 luna si jumatate cu acumulatorul  nou, acelasi lucru mi s-a intamplat in 2 dimineti saptamana trecuta -  dupa 1 secunda in care electromotorul invartea, automat acesta s-a oprit, ca semn (parerea mea) al tensiunii scazute din acumulator. (exclus 100% probleme de bendix)

Dupa ce am consultat mai multe site-uri de internet, am inteles ca daca voltajul unei baterii auto este in jurul valorii de 12.45V, aceasta ar insemna ca acumulatorul este incarcat undeva la 75% din capacitatea totala. Asta ma duce la gandul ca acumulatorul meu cel nou s-a descarcat putin cate putin in timp, fara a se mai incarca la maxim din cauza alternatorului care nu furnizeaza destul curent. Asa imi explic faptul ca timp de o luna si jumateate nu am mai avut absolut nicio problema cu masina, iar acum problemele au aparut din nou.


Am sa verific ce ai amintit mai sus, sa vad ce rezolv; dar in continuare suspectez alternatorul mai ales ca am vazut pe forum un post in care un coleg amintea o tensiune cu motorul pornit de aprox 14.45V, fata de cei 13.59V la masina mea.


Merci.
 

Offline ct23gan

  • Incepator
  • **
  • Thanked: 19 times
  • Reputation: 2
  • just registered
Re: Problema incarcare alternator
« Răspuns #3 : Noiembrie 19, 2018, 05:01:44 p.m. »
Daca cu baterie noua (sau incarcata) dispar simptomele, ai dreptate, e din cauza voltajului scazut problema si nu din actuator sau kit ambreiaj.

Acum trebuie stabilit daca problema voltajului scazut este din cauza ca alternatorul produce prea putin sau rezistenta cablurilor/conexiunilor este prea mare din cauza imbatranirii/oxidarii, fapt ce poate fi agravat si de faptul ca dieselul vibreaza destul de mult (ba chiar scutura la pornire/oprire)

Ai posibilitatea masurarii voltajului direct la iesirea din alternator nu la bornele bateriei? Pare sa fie accesibil din poza asta.
 

Offline dani crisan

  • Incepator
  • **
  • Thanked: 1 times
  • Reputation: 0
  • Nou venit
Re: Problema incarcare alternator
« Răspuns #4 : Noiembrie 21, 2018, 11:18:08 a.m. »
M-am uitat si am localizat borna de incarcare de la alternator; se pare ca are ceva protectie pe ea ce trebuie inlaturata (atasat poza); sper ca in weekend sa reusesc sa desfac si sa verific incarcarea direct la acea borna.

You are not allowed to view links. Register or Login

Merci.
« Ultima Modificare: Noiembrie 21, 2018, 11:29:35 a.m. de dani crisan »
 

Offline Holmanu

  • Nou-venit
  • *
  • Reputation: 0
  • Nou venit
Re: Problema incarcare alternator
« Răspuns #5 : Noiembrie 27, 2018, 09:03:41 a.m. »
acceasi problema o am si eu la un motor de 1.3, doar ca mie imi baga 12.3 .
Am scos alternatorul doar ca nu reusesc sa il desfac, am inteles ca este o tehnica speciala :)) dar inca nu i-am dat de capat.
 

Offline dani crisan

  • Incepator
  • **
  • Thanked: 1 times
  • Reputation: 0
  • Nou venit
Re: Problema incarcare alternator
« Răspuns #6 : Decembrie 17, 2018, 08:55:26 a.m. »
Revin cu un update: dupa ce mi s-a aprins martorul de baterie slaba de la bord, am dat jos alternatorul de pe masina. Imediat ce am dat si periile jos de pe alternator, am si vazut care era problema: pe colector, datorita uzurii in timp, au aparut 2 canale de aproximativ 2mm adancime, canale aparute de la frecarea cu periile. Astfel, datorita si uzurii periilor, acestea atingeau tot mai putin colectorul, acesta fiind motivul pentru care incarca din ce in ce mai putin. L-am si reparat; cost reparatie (perii noi + refacere colector), 150 Ron.
 

Offline dani crisan

  • Incepator
  • **
  • Thanked: 1 times
  • Reputation: 0
  • Nou venit
Re: Problema incarcare alternator
« Răspuns #7 : Iulie 22, 2019, 12:43:46 p.m. »
Recent, am inceput sa am iar sporadic probleme cu incarcarea, dupa cum urmeaza: uneori incarca 13.5V .. alteori 12.45V.. alteori imi indica pe radio ca bateria e slaba si sistemul se va opri: verific tensiunea bateriei 11.4V; opresc motorul, il repornesc si incarca 12.6V.. mai fac ceva kilometrii cu masina si incarca 13.4V.. si tot asa: ba incarca aproape ok (din ce stiu eu un 13.7 .. 13.8 ar fi ok), ba incarca undeva pe la 13.2V sau ba nu incarca deloc - de 3 ori am patit aceasta in ultimele 3 luni la o utilizare zilnica a masinii. Ati mai intampinat astfel de simptome? sa fie oare problema din puntea redresoare? mentionez ca asa cum am spus in postul anterior, s-a facut reparatia alternatorului prin refacerea colectorului + inlocuirea periilor. Multumesc pentru ajutorul vostru. O zi buna tuturor.
 

Offline ct23gan

  • Incepator
  • **
  • Thanked: 19 times
  • Reputation: 2
  • just registered
Re: Problema incarcare alternator
« Răspuns #8 : Iulie 22, 2019, 03:12:06 p.m. »
Trebuie sa incarce ~14.4. E bine ca te-a tinut pana acum bateria, dar nu ii face bine sa se afle intr-o permanenta stare de descarcare. Ar ajuta sa o mai incarci pe redresor din cand in cand pana dai de cap problemei.

De unde esti?

Nu stiu daca simptomele indica neaparat probleme cu puntea redresoare sau altceva. Cred ca ar ajuta sa vorbesti cu un specialist in reconditionat alternatoare.
 
The following users thanked this post: dani crisan

Offline dani crisan

  • Incepator
  • **
  • Thanked: 1 times
  • Reputation: 0
  • Nou venit
Re: Problema incarcare alternator
« Răspuns #9 : Septembrie 09, 2019, 03:11:07 p.m. »
In continuare nu am reusit sa rezolv aceasta problema; am dat din nou jos alternatorul, dar periile si colectorul sunt in stare foarte buna. Intrucat incarcarea acum se situeaza intre 0V si 13.8V - cu o medie de 12.8V in 90% din timp, ma gandesc la 2 lucruri:

1. Verificarea maselelor masinii - sa nu fie problema de la ceva masa care nu face bine contact
2. Inlocuirea electronicii de pe alternator

Parerea mea ca prima varianta ar avea ceva logica intrucat de fiecare data cand nu mai incarca, la oprirea si repornirea motorului, probabil de la scuturatura ce precede pornirii motorului, incepe din nou sa incarca undeva la 13V; Ce-a de-a 2 varianta inca nu is sigur pe ea; daca ar fi defecta acea componenta electronica, nu ar trebui sa nu mai incarce deloc?

Daca aveti ceva schema electrica cu masele masinii/motorului sau daca stiti unde is localizate, va rog sa imi spuneti si mie.

Alte pareri?


Multumesc. O zi buna la toti.
 

Offline dani crisan

  • Incepator
  • **
  • Thanked: 1 times
  • Reputation: 0
  • Nou venit
Re: Problema incarcare alternator
« Răspuns #10 : Septembrie 13, 2019, 01:07:20 p.m. »
Am rezolvat in proportie de 50% aceasta problema .. incarcarea varia datorita faptului ca masa motorului (engine ground cable) nu este fixata corespunzator sau e oxidata. Nu am reusit inca sa identific unde este localizat acest cablu la motoarele CDI... la cel pe benzina (Brabus), am vazut ca este intr-un loc chiar accesibil - in stanga motorului.

Am rezolvat problema incarcarii adaugand un fir de masa suplimentar intre motor si caroserie, acum incarcarea se situeaza intre 13.88V in mers si pana la 14.4V, in functie de gradul de incarcare al bateriei la momentul dat. In zilele urmatoare sper sa am timp sa gasesc si masa motorului si sa vad daca conexiunea imperfecta este pe motor sau pe sasiul masinii.

O zi buna la toti.

 

Offline ct23gan

  • Incepator
  • **
  • Thanked: 19 times
  • Reputation: 2
  • just registered
Re: Problema incarcare alternator
« Răspuns #11 : Septembrie 13, 2019, 10:32:44 p.m. »
Asa e si la benzinarele non-brabus. Cablul de masa face legatura intre motor si lonjeronul stanga (cum te uiti la motor). Negru cu galben, e usor de identificat.
 

 

Social media

Facebook grup Pagina de like