Autor Subiect: Smart EV  (Citit de 1521 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline catalin.necula

  • Incepator
  • **
  • Reputation: 2
  • Gen: Bărbat
  • just registered
Smart EV
« : Iunie 20, 2013, 03:21:23 p.m. »
Advertisement
Am gasit pe un forum povestea unui proiect de conversie a unui Smart CDI intr-un EV, mai exact au schimbat motorul termic cu unul full electric. Ce mi s-a parut interesant este ca are o performanta incredibila la accelerare.

Uite povestea: You are not allowed to view links. Register or Login

si filmuletul You are not allowed to view links. Register or Login

In Romania ati auzit sa se fi facut conversii din termic in EV? (nu neaparat pe Smart!)
Smart ForTwo CDI 2001 NegruGri
 

Offline gabysmart

  • Profesionist
  • *****
  • Reputation: 434
  • Gen: Bărbat
  • just registered
Re: Smart EV
« Răspuns #1 : Iunie 20, 2013, 03:37:35 p.m. »
Frumos dar..Total cost are around 15000$ !
"Sa nu conduci niciodata mai repede decat viteza maxima a ingerului tau pazitor."
 

Offline cosminnedelcu

  • Be smart, think smart, open your mind!
  • Moderator
  • Profesionist
  • *****
  • Thanked: 3 times
  • Reputation: 2496
  • Gen: Bărbat
  • Bucuresti
    • http://www.smartfan.ro
Re: Smart EV
« Răspuns #2 : Iunie 20, 2013, 03:43:38 p.m. »
mai bine faci conversia cu un motor de moto :)) si ajungi cu ea legal pe strada in 5.000 eur
Air is drawn into the cylinder of a diesel engine and compressed by the rising piston at a much higher compression ratio than for a spark-ignition engine, up to 25:1. The air temperature reaches 700–900 °C, or 1300–1650 °F.
 

Offline gabysmart

  • Profesionist
  • *****
  • Reputation: 434
  • Gen: Bărbat
  • just registered
Re: Smart EV
« Răspuns #3 : Iunie 20, 2013, 04:20:59 p.m. »
Da si ai si mai multa putere !
"Sa nu conduci niciodata mai repede decat viteza maxima a ingerului tau pazitor."
 

Offline catalin.necula

  • Incepator
  • **
  • Reputation: 2
  • Gen: Bărbat
  • just registered
Re: Smart EV
« Răspuns #4 : Iunie 21, 2013, 08:47:01 a.m. »
Ce mi se pare interesant ...nu este neaparat puterea crescuta a motorului (din ce am vazut pe site, sunt motoare echivalente de 40-50 hp)...ci faptul ca ai toata puterea de la inceput, liniar, fara sa faci jocul din turatia motorului, schimbul de viteze etc. Ai motorul cuplat direct....deci cand calci pe el ...trag toti calutii deodata.

...plus ca este fara moarte (comparativ cu motor termic+cutie viteze+ambreiaj+lichidele de ungere etc). Acumulatorii raman singurele consumabile...dar aici sunt sperante ca se vor imbunatati semnificativ in anii urmatori.

Deci ...bagi 5000$ si scapi de zgomot, consum, revizii etc. Sun totusi convins ca nu sunt doar cei 5000$

Oricum...conversia la EV mi se pare interesanta ca si concept si cred ca merita urmarita ca si "industrie". Ramane totusi o optiune pentru pasionati de tuning.

Smart ForTwo CDI 2001 NegruGri
 

Offline Bogdan0118

  • Senior
  • ****
  • Thanked: 1 times
  • Reputation: 57
  • Gen: Bărbat
  • New Guy
Re: Smart EV
« Răspuns #5 : Iunie 21, 2013, 09:15:07 a.m. »
Costurile nu sunt de 5000$ ci 10000$ si asta fara mana de lucru ;) cel putin asta am inteles eu.
5000E zicea Cosmin ca bagi sa faci conversie cu motor de moto nu cu cel electric. ;)
Oricum un adevarat vis :) chiar ca Fun in silence :)
 

Offline tataie

  • Senior
  • ****
  • Thanked: 1 times
  • Reputation: 895
  • Gen: Bărbat
  • Bucuresti, Romania
Re: Smart EV
« Răspuns #6 : Iunie 21, 2013, 10:03:20 p.m. »
You are not allowed to view links. Register or Login

... Acumulatorii raman singurele consumabile...dar aici sunt sperante ca se vor imbunatati semnificativ in anii urmatori.

Da , in urmatorii 50 de ani !

Si daca ati citit cu atentie , acumulatorii folositi erau tip litiu-ion , cu 400-500 cicluri de incarcare . Traducere : maxim 250-300 cicluri cu un randament normal, apoi ... tristete. Mi se pare mie sau sunt inca 365 de zile intr-un an ? La un ciclu pe zi ( ca mai mult nu faci ) s-ar putea sa nu-ti ajunga bateriile un an ! ( Traducere: D-aia costa imprimanta 250 de lei si cartusele 300 !) Unde mai pui ca daca intr-o zi faci mai putini km si a doua zi ai mai mult de mers, va trebui sa faci incarcarea fara ca acumulatorii sa fie descarcati adanc, de unde si ( de aici ) o scurtare a vietii ( acumulatorilor evident ).
Nu va faceti iluzii copii. Cand aceasta tehnologie va fi la indemana noastra ( am vrut sa spun a copiilor vostri ), curentul va costa atat de mult , incat va veti aminti cu nostalgie de cat de bine era cand benzina costa DOAR 6 lei !
You are not allowed to view links. Register or Login / certificate energetice cladiri si apartamente
 

Alex

  • Vizitator
Re: Smart EV
« Răspuns #7 : Iunie 21, 2013, 10:24:10 p.m. »
Sunt 400 de cicluri de descarcare completa, daca faci descarcari la doar 50% din capacitate tine mult mai multe cicluri, asa sunt bateriile noi, se descurca mai bine daca nu sunt descarcate complet.

Daca s-ar face baterii in remorcute, ar fi universale ar scadea pretul de productie si le-ai putea schimba la peco cu unele incarcate daca ramai fara curent. Dar asa daca fiecare producator isi vede de ale lui, normal ca sunt uriase costurile.

Mai era vorba si de niste baterii lichide, cand se consuma le golesti si pui alt lichid de la pompa, iarasi o solutie viabila.

Acum 5 ani benzina era 3 lei, in inca 5 daca o sa fie 9 sau 12 lei?  Curent electric mai poti sa-ti produci si singur, sau poate fi produs ecologic, petrol nu ma vad rafinand, si nici nu e infinit. Nu mai vorbim de randamentul jalnic al motoarelor termice, fiabilitate scazuta, revizii periodice.

Motoarele cu combustie interna au fost un mare pas inapoi, daca ramaneau masinile electrice sau cu combustie externa poate erau alte vremuri acum.
 

 

Social media

Facebook grup Pagina de like