Autor Subiect: Ce este BOV-ul si cum funcitoneaza  (Citit de 1974 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline cypi26

  • Profesionist
  • *****
  • Thanked: 3 times
  • Reputation: 359
  • Gen: Bărbat
  • 0746623492
Ce este BOV-ul si cum funcitoneaza
« : Noiembrie 19, 2013, 05:30:22 p.m. »
Advertisement
You are not allowed to view links. Register or Login
Supapa blowoff (SB sau BOV) este un sistem de eliberare a presiunii prezent la cele mai multe motoare turbo.

Scopul acesteia este sa previna unda compresorului si sa reduca uzura turbinei si a motorului. Supapele blowoff atenueaza efectele unui compresor, prin faptul ca ii permite aerului comprimat sa se duca in atmosfera, producand un sunet distinct, sau sa recircule in admisia ajutajului de intrare a compresorului.

Supapa ce imprejmuieste compresorul (SIC), cunoscuta si ca supapa de eliberare a presiunii, este o supapa ce distribuie aerul, cu scopul de a elibera presiunea din sistemul de admisie al unui vehicul turbo atunci cand supapa de admisie este ridicata sau inchisa. Presiunea aerului este recirculata inapoi in capatul sistemului de admisie (inaintea turbinei), dar dupa senzorul de exacuare a aerului.

Supapa blowoff (numita cateodata si "supapa sonora", a nu se confunda cu supapa de by-pass) face aceleasi lucruri si elibereaza aerul in atmosfera, in loc sa-l recircule. Actiunea de blowoff produce un numar distinctiv de suieraturi, in functie de modelul exacuarii. Anumite supape blowoff se vand cu o iesire in forma de trompeta ce amplifica intentionat sunetul. Anumiti detinatori de vehicule turbo pot cumpara o supapa blowoff numai pentru efectul auditiv, atunci cand nu este indispensabila unui motor normal. Sporturile cu masini conduse de FIA au interzis vanzarea supapelor blowoff.

Supapele blowoff sunt folosite pentru a preveni unda compresorului, un fenomen ce se petrece atunci cand se ridica supapa de admisie a unui motor turbo. Atunci cand o supapa de admisie de pe un motor turbo se inchide, presiunea crescuta a aerului din sistemul de admisie este blocata de supapa si un val de presiune este fortat sa intre inapoi in compresor. Roata compresorului incetineste rapid si se poate si opri, si soferul va observa un sunet produs de aer. Incetinirea rapida sau oprirea strica turbina si produce intarzieri la turbina daca soferul accelereaza imediat.

Dezavantaje

In cazul in care un senzor ce masoara fluxul aerului este folosit si este situat in susul supapei blowoff, unitatea de control a motorului (UCM) va masura excesul de combustibil deoarece excesul de aer din atmosfera nu este scazut din masuratori. Apoi, motorul va functiona cu un amestec mare de combustibil dupa fiecare actionare a supapei.

Amestecul bogat va duce la ezitare sau chiar la oprirea brusca a motorului atunci cand sistemul de admisie este inchis, o situatie ce se agraveaza datorita unui impuls mai mare. Evenimentele ocazionale de acest tip pot fi o pacoste, dar atunci cand se intampla mai des, pot strica bujiile si
pot distruge convertorul catalitic, caci un combustibil prost produce funingine (carbon in exces) si combustibilul nears din teava de esapament poate produce funingine in convertor si il poate duce dincolo de limitele normale de functionare a temperaturii.

O modalitate de a atenua problema este de a reduce presiunea crescuta, ceea ce reduce volumul necesar de ventilare si face ca taxa calculata de UCM sa fie mai mica. Deasemenea, aerul poate fi recirculat inapoi in admisie, o setare stoc tipica pentru masinile cu un senzor MAF.

Situatia poate fi, deasemenea, corectata prin mutarea unui sistem de masurare a combustibilului cu un senzor de presiune, o conversie care necesita de obicei un UCM compatibil aftermarket sau un controlor de combustibil. Senzorul MAP monitorizeaza tot timpul presiunea absoluta din colector si va detecta corect schimbarea ce apare atunci cand supapa rasufla, permitand UCM-ului sa reduca masurarea combustibilului.

O supapa blowoff este conectata printr-un furtun la sistemul de admisie dupa clapeta de acceleratie.
Cand clapeta de acceleratie este inchisa, presiunea relativa a colectorului scade sub 0 bari si diferenta
de presiune care rezulta opereaza pistonul supapei blowoff. Presiunea in exces din turbocompresor este
apoi ventilata in atmosfera sau recirculata in admisia ajutajului de intrare a compresorului.
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
SERVICE, VANZARI SI DEZMEMBRAI                                                                                                                             SMART  FORTWO , FORFOUR  IASI
 

Offline Bogdan0118

  • Senior
  • ****
  • Thanked: 1 times
  • Reputation: 57
  • Gen: Bărbat
  • New Guy
Re: Ce este BOV-ul si cum funcitoneaza
« Răspuns #1 : Noiembrie 20, 2013, 08:25:39 a.m. »
Si un citat din Evilution:

Asta se aplica Smart-urilor datorita dimensiunilor reduse ale turbinei.

"A Bit Of Maths For You

The golden rule for working out the correct outlet size for a DV(DumpValve) is 1/3rd the area of the turbo outlet. The smart outlet is 21mm in diameter so we need to work out the area.

21mm / 2 = 10.5mm this gives the radius
Using that we can use Pi x Radius squared
3.14 x (10.5 x 10.5) = 346.185 which is the area in mm.
1/3rd of 346.185 is 115.395 meaning 115.395 is the correct area needed.
115.395 / 3.14 = 36.75
Square root of 36.75 = 6.06mm
6.06mm is the radius so double it to get the diameter.
12.12mm is the required diameter to create a hole 1/3rd the size of the turbo outlet.

12mm Outlet Dump Valve!

Yep, that is tiny compared to the 25mm found on most dump valves.
In fact, normal DV's are 4 times too big for the smart!"
 

Offline gabysmart

  • Profesionist
  • *****
  • Reputation: 434
  • Gen: Bărbat
  • just registered
Re: Ce este BOV-ul si cum funcitoneaza
« Răspuns #2 : Noiembrie 20, 2013, 12:51:05 p.m. »
Fa un filmulet sa auzim si noi cum face !
"Sa nu conduci niciodata mai repede decat viteza maxima a ingerului tau pazitor."
 

Offline mituc

  • Senior
  • ****
  • Reputation: 15
  • Gen: Bărbat
Re: Ce este BOV-ul si cum funcitoneaza
« Răspuns #3 : Noiembrie 21, 2013, 11:37:45 p.m. »
"Blow-Off" si "performanta" nu prea au ce cauta in aceeasi propozitie atunci cind vorbim de orice masina de strada. A, ca-s pun unii sa faca fis-fis prin oras e altceva.

La rubrica "dezavantaje", pe linga ca blow-off ventileaza atmosferic aer care a fost masurat de debitmetru, prin socaterea acelui aer din sistem se  scade viteza de rotatie a turbinei.
Pentru a rezolva aceste doua foarte mari probleme atunci cind vine vorba de performanta s-a venit cu ideea ca in loc de ventilare atmosferica acel surplus de aer sa fie recirculat inapoi in admisie dar inaintea turbinei si dupa debitmetru. Astfel turbina ramine in miscare si nici ECU nu va fi pacalit sa injecteze aiurea benzina pentru care aerul nu mai este in sistem. Aceste valve se numesc ByPass Vlave (BPV) sau Divert Valve.

Valvele cu ventilare atmosferica (blow-off) ramin o necesitate doar la aplicatiile de foarte mare presiune (boost de peste 40-45PSI) si cu turbine foarte mari care plimba mult aer. In aceste cazuri surplusul de aer este posibil sa nu incapa depresurizat in incinta din admisie catre care se ventileaza si risca sa iasa inapoi prin filtru.

Deci nu confundati blow-off valve (ventilare atmosferica) cu bypass/divert valve (recirculare inapoi in admisie, inainte de turbina si dupa MAF).
Gindacul cu 8 roti -  Smart ForFour Brabus
 

Offline cypi26

  • Profesionist
  • *****
  • Thanked: 3 times
  • Reputation: 359
  • Gen: Bărbat
  • 0746623492
Re: Ce este BOV-ul si cum funcitoneaza
« Răspuns #4 : Noiembrie 22, 2013, 08:11:13 a.m. »
Pai in proportie de 80% cam toata lumea stie diferenta si care e rolul fiecaruia.??????
You are not allowed to view links. Register or Login
SERVICE, VANZARI SI DEZMEMBRAI                                                                                                                             SMART  FORTWO , FORFOUR  IASI
 

Offline mituc

  • Senior
  • ****
  • Reputation: 15
  • Gen: Bărbat
Re: Ce este BOV-ul si cum funcitoneaza
« Răspuns #5 : Noiembrie 23, 2013, 04:21:33 p.m. »
Pai da, dar atit in titlul topicului cit si in primul post ni se spune despre BOV (Blow-Off Valve). Iar blow-off valve ventileaza atmosferic prin definitie, deci dai in toate dezavantajele mentionate ca avantaje. DV sau BPV (Divert Valve sau ByPass Valve) ventileaza inapoi in admisie (recircula).
Gindacul cu 8 roti -  Smart ForFour Brabus
 

Offline Midnight Caller

  • Profesionist
  • *****
  • Thanked: 2 times
  • Reputation: 1134
  • Gen: Bărbat
  • Mai bine ajungi mai tarziu decat niciodata...
    • ForSmart - Piese pentru Smartul tau !
Re: Ce este BOV-ul si cum funcitoneaza
« Răspuns #6 : Noiembrie 23, 2013, 06:38:50 p.m. »
Daca e sa o luam pe prescurtari, vei ca mai ai si CBV ;) (Compressor Bypass Valve), care iti face recirculare inapoi in admisie si care e de obicei atasat pe turbina in 3 suruburi.
Remapare (Chip Tuning) ForTwo CDI ZEE/SAM de la 100Eur
Service Smart, Diagnoza
Black ForTwo CDI, around 60HP/130Nm
Black ForTwo CDI, stock (for now)

You are not allowed to view links. Register or Login
 

 

Social media

Facebook grup Pagina de like