Forum Smartfan
MODEL SMART => Fortwo => Subiect creat de: screfeleanu din Mai 16, 2013, 11:38:40 p.m.
-
buna seara tuturor,
sunt si eu de acum pe aici si sper pentru mult timp la cat de multumit sus per total.
tocmai am achizitionat un smart fortwo 2000 0.8 cdi stare buna spre foarte buna ;) asa zic eu.
am deschis acest topic pentru ca nu am gasit ceva asemanator pe mica mea problema si rara pe care am observato.
problema: cate o data la plecarea de pe loc la semafor ( mi-a facut de 3 ori in aprox 400km de bucuresti) smunceste doar la prima treapta si pentru putin timp adica apas acceleratia foarte usor si ma smunceste pentru 1sec, adica nu pleaca cum pleaca de obicei. daca sunteti amabili pentru niste sfaturi sau la ce sa ma astept sunt foarte recunoscator.
Mentionez ca masina merge de 1 an in bucuresti(fostul proprietar) a vandut-o pt ca isi luase jeep.
Pe scurt va povestesc probleme minore rezolvate si nerezolvate:
-lichid frana sub nivel cu putin nerezolvat ( sfat sa pun dot 4 asa scrie pe capac)?
-antigel putin putin sub nivel nerezolvat ( pun putina apa distilata pana la iarna cand am sa ii fac schimbul de antigel..da??)
-bec bujie aprins inca 30sec dupa ce a pornit motorul rezolvat arse doua bujii inlocuit cu originale.
-semering planetara cel dinspre cutie daca zic bine putin prelins ulei nerezolvat( rezolv odata cu uleiul in cutie inainte de iarna)
-senzor presiune aer admisie ceva de genul reparat pinii si conectat nu era conectat deloc.
-mers pe pavele o bataie in tija volanului ...banuiesc ca este vreo bucsa de pe la caseta sau ceva de genu ...nu a mers mecanicul cu ea inca.
-stergator spate nu se misca...se aude in bord tic tac tic tac :)) dar nu se misca...probabil motoeas ca e blocat daca pui mana pe el si vrei sa il misti.
-binenteles pusa pe tester---ok pe total...probleme la motor nimic nimic...la cutie la un senzor...stearsa...masina 110000km
-motorul merge foarte bine nu scoate deloc fum oricand o pornesc si oricum o accelerez...uleiul este undeva aproape de maxim dar mai are pana la maxim..este ok??? mentionez ca s-au schimbat toate consumabilele inainte de a se intra in iarna acum aprox 3000km..sfat cand sa fac schimbul la diesel...la 10000km???
VA ASTEPT CU PARERI SI CHIAR CU SFATURI LA CELE MENTIONATE CA SI PROBLEME MAI ALES LA PRIMA CU SMUNCITUL IN PRIMA VITEZA CATEODATA.
FOARTE FOARTE FOARTE MULTUMIT DE EA PANA ACUM 4% CONSUM IN BUCURESTI IN TRAFIC ORE DE VARF.
SPER SA MA AJUTATI SI SA FIE DE FOLOS TOPICUL MEU.
MULTUMESC SI COMUNICAM
VA DORESC TUTUROR O SEARA BUNA.
-
Asa am si eu un dci, dar 2003, si am schimbat chitul de ambreiaj, 2 actoatoare, 1 selector si tot la fel face
Mai am cutia de schimbat, dar inbunesc daca nu merge :-X
SAU LA BUCATA FACELIFT(vrac)
-
e clar perfecta nu o sa fie niciodata fiind masina second...schimbi una cade alta...pe mine nu ma deranjeaza foarte tare dar vreau sa stiu pe viitor. peste cateva luni am sa incep cu schimbat semering planetara si ulei in cutie dat de producator castrol sau dextron parca 75w80 asa scrie pe programul de lq service.
MAI ASTEPT PARERI.PS. CAT AI PLATIT PENTRU TOT CE AI ZIS CA AI SCHIMBAT???
-
am dezmembrai smart fortwo, deci piese am in stock :P
-
screfeleanu am rugamintea sa nu mai scrii cu litere mari ca nu tipam unu la celalat.
multumesc.
-
scuze Cosmin...nu am stiut chestia cu majuscule.
dragi smart-eni...problema s-a inrautatit putin cu privire la punctul 1 smuncit in treapta 1.,astazi mi-a facut de 2 ori si anume: am plecat de la semafor trafic bucuresti smunceste apoi normal toate vitezele prima data dupa aprox 1km smuceste de la semafor merge bine si apoi 3 liniute in locul lui A...trans pe dr pornit oprit de vreo 5 ori impins ca incurcam traficul dupa care pornit dat in A si a mers perfect parca nimic nu s-a intamplat si inca odata la fel dupa vreo 2 km...mentionez ca la oprirea motorului oricand se aude sub masina ca un carait...si in seara asta am coborat jos sa verific daca intra perfect in R si A doar cu contactul pus si apare pe disply bine A si R dar se aude acel carait totdeauana cand schimb doar cu contactul pus fara sa pornesc masina...sper ca intelegeti ce vreau sa spun...si astept parerile voastree...ce e de facut ...imi doresc foarte mult sa o pastrez aceasta masina...
-
Problema este de la actuator,,trebuie reglat si gresat
http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fortwo-450/gearbox/205-adjusting-the-clutch-actuator.html
http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fortwo-450/gearbox/207-fixing-a-slow-actuator.html
-
E posibil sa ai furca ambreajului gaurita...
-
actuatorul din pacate este 90% componente din plastic.
daca nu este facuta mentenanta facuta cu regularitate acesta nu mai da randament.
in afara in service mercedes aceasta piesa primeste o gresare la fiecare revizie
-
Am avut eu furca ambreiajului gaurita dar asta se manifesta mai urat, nu intra in nici o treapta , apar 3 linii in bord, doar cu contactul pus apare ca intra in A sau R dar cu motorul pornit nici o sansa. Poti scapa sa fie doar actuatorul deplasat de la locul lui.
-
scuze sunt novice in ceea ce priveste service...acest actuator este in cutie sau in afara??? ce ma sfatuiti sa fac mai intai o curatare si o dregresare de actuator?? sa vad daca mai face...binenteles daca tot e am sa o fac la cineva care mi-a raspuns de pe aici din forum din cate am vazut prin alte posturi sunteti si foarte priceputi...astept un raspuns
-
merci Alex...gresat am inteles ce inseamna...am obs din poze ca nu este in cutie...dar reglat te referi la ce am mai citit eu pe aici pe STAR???? astept un rasp....daca e pe bucuresti cineva care mi-a scris pe aici trag o fuga sa vedem care e treaba si sa aibe si star daca e nevoie....multumiri inca odata.
-
Se poate regla si fara star, impingi actuatorul spre cutie dar lasi o toleranta de cativa mm intre tija actuatorului si partea in care se opreste(furca ambreiajului) Apoi iesi la o tura cu masina, daca simti ca iti schimba urat patinand ambreiajul desfaci iar lasi distanta mai mare intre tija si furca.
Cam asta face actuatorul
http://www.youtube.com/watch?v=xLl1NTAPA_E
-
Poate intelegi mai bine de aici :
http://www.evilution.co.uk/index.php?id=331
Merge si fara reglaj cu STAR sau daca nu iti iese foarte bine dupa relgaj iei legatura cu BO_D el are STAR din cate am vazut pe forum.
-
Am si eu o intrebare: cu ce se greseaza actuatorul?
-
nu stiu cum sa reproduc sunetul ....dar din ce am vazut in filmulet cred ca sunetul meu este din acea tija parca si filmulet se aude putin la sfarsit cand incearca el sa bage in viteza si iese acea tija....inca ceva pot sa mai merg asa pana luni...cand probabil ajung la mecanic daca cumva nu imi raspunde nimeni astazi sa merg...se paote intampla ceva rau de tot...???
-
WD40 sau altele care nu afecteaza garnitura de cauciuc,sa nu pui spary cu vaselina ca se strica garnitura
-
pls..rasp si mie la ultima intrebare...
-
Daca nu e gresat se uzeaza mai rau pana luni daca mergi cu masina mult in oras. Sau mai e o varianta daca ai probelme cu furca ambreiajului e sa o ingaureasca tija actuatorului in totalitate si sa ramai cu masina pe undeva. Trebuie verificat.
-
vaselina alba sau cu litiu se gaseste si in supermarket.
-
ok...cine imi verifica si mie masina astazi in bicuresti??? binenteles contra cost...astept rasp urgent...
-
ok...cine imi verifica si mie masina astazi in bicuresti??? binenteles contra cost...astept rasp urgent...
lasa si tu un numar de telefon ceva ca sa poate lumea sa te contacteze !
-
0746063828 degresat actuator si reglat...pls contact cine ma poate servi...duminica...luni...oricand de repede posibil...
-
Maine pe la ora 13 este bine?
Samsung Galaxy S on JellyBean
-
sta mai aproape de mine si vine sa il ajut eu ;) daca nu ma descurc te sun :*
-
merci Cosmine....ne auzim dimineata... se rezolva sigur...stai linistit cu mult pozitivism si cu mult noroc o sa fie super bine....multumesc mult vorbim dimineata...Midnight iti multumesc si tie....mai rar asa oameni...va tin la curent maine dupa intoarcerea de la cosmin si zilele urmatoare.......o seara frumoasa tuturor
-
Hai ca daca tot am urmarit postul ... a inceput si a mea sa faca la fel. Descriu pe scurt:
- fortwo CDI din 2001, 115000, revizie facuta de curand (inclusiv ulei de cutie)
- smuceste usor la plecatul de pe loc
- in weekend s-a blocat cutia (3 liniute) la plecatul de pe loc, dupa aprox 10 min de mers in oras. Si-a revenit dupa 5 minute de pauza cu motorul oprit.
- azi la fel s-a blocat.
-cand e blocata, cand trec din N in R sau A trepieaza puternic, da senzatia ca agata ambreiajul si se aude zgomot de frecare.
- cand e oprit motorul, daca trec din N-R-A se aude scartait (ca in filmuletul cu actiatorul de pe youtube)
Nu ma pricep la surubarit, asa ca sunt dispus sa fac o vizita la un baiat priceput de pe forum sa faca o "constatare" + reglaj.
Cine ma poate ajuta in Bucuresti?
-
Incearca la Virgil - 0762.911.610
-
catalin problema mea este putin mai grava decat credeam...pe scurt...m-am intalnit cu Cosmin foarte de treaba iti explica iti arata etc...insa la mine a desfacut actuatorul de tot la curatat insa tija acestuia a fost reparata odata...adica a gaurit furca ambreiajului(bucata metalica de la rulmentul de presiune) si cine a avuto a sudat un cap la tija actuatorului ca sa nu treaca prin acea gaura adica mai exact sa apese pe rulmentul de presiune...ti se intampla asta pentru ca la plecare tija nu apasa cum trebuie pe placuta respectiva de la rulment...nu stiu cat mai inteles...dar problema este ca trebe sa ma hotarasc in ceea ce priveste reparatul piesel sunt 280ron(tija actuator si rulment presiune ) manopera nu vreau sa dau nici un pret(trebuie desfacuta cutia si va interesati fiecare in parte) masina merge nu am nici o problema dar ma poate lasa oricand..adica sa treaca tija actuatorului de tot prin partea metalica a rulmentuluo de presiune...o chestiune de moment provizorie daca nu am banii disponibili calculati pentru ceea ce trebe sa fac este sa se umple gaurica de la rulment cu putina sudura si uniformizat din nou capul tijei de la actuator...apropo ceva pareri si sfaturi in ceea ce priveste sudura si unde se poate face sa fie buna...
p.s. Cosmine ne auzim la telefon indifirent de ce decizie iau...ti-am ramas dator si ne calculam indiferent...nu stiu cum naiba sa fac cu banii...stii cum sunt salariile in domeniul in care lucram :D ;)
-
ai grija cu sudura sa nu iti sudeze tija de cutie ca pe urma te scarpini de te ustura .
in programul de mentenanta aceasta piesa este inclusa pe lista pieselor de service-at si verificat asa cum se face doar la anumite reprezentante(se ung amortizoarele de la portbagaj, balamalele de la usi, se da cu silicon pe chedere, se da cu ulei fin la incuietori,se verifica motorasele de la stergatoare, se inspecteaza actuatorul, se verifica si se lubrifiaza tija de la ambreaj si schimbatorul de viteze ,etc ), sunt minore dar mentine masina in perfecta stare.
mai bine mergi pana pica, nu o forjezi, ca oricum am rotit de tija aia astfel incat sa prinda in partea unde nu era asa de naspa.
lasa ca iti trimit BO cu decontare :P , glumesc, dar daca ai drum pe la delfinului dai un semn ;)
-
cosmine nu vreau sa merg numai in bucuresti si daca ma lasa pe undeva pe la Ramnicu Sarat ce fac...??trepideaza la plecare acum parca da drumul la ambreiaj mai repede...ca la o masina normala...dai drumul la ambreiaj mai repede si accelerezi iti trepideaza...asta face numai seara cand ma intorx de la munca...ma gandesc ca se incinge...eu m-am gandit sa refaca gaura respectiva si sa mai uniformizeze capul de la tija actuatorului asa stiu sigur ca trece cateva sute sau mii de km...ti-am zis ca sunt genul care merge super usor nu fortez deloc.....am sa te sun si vin special nu trebuie sa am drum ca sa rezolv cu tine...este in regula ce vreau sa fac??? ma gandeam la Bod ca am vazut ca am reparat astea si au tinut...
-
pai suna-l si vezi daca are timp.
sper sa te tina si sa te intorci cu bine.
-
am vb cu Bod...il sun pe la 5 sa vada daca are timp in seara asta...el zicea ca stii si tu trucu :D...
-
daca as fi avut si aparat de sudura eu iti faceam pe barba ta nu ma deranjeaza.
oricum bod are marele avantaj, si imi este drag de el ca ajuta, ca acel spatiu unde o sa te duci face toti banii :)
-
am fost la bogdan...a reglat actuatorul mecanic si cutia pe star....acum sa vedem daca mai face...va tin la curent...in cateva zile...
-
Cum schimba acum dupa reglare mecanica si star ? Mai lin ? Am si eu nevoie de un reglaj cu STAR dar in Timisoara nu stiu cine se ocupa de smarturi ... daca ma duc la mare voi apela si eu la BO_D
-
cu foarte mare incredere...apeleaza la el...mi se pare ca e mai bine...vedem in cateva zile...mai scriu...
-
sa inteleg ca ai scapat de sudura?
-
da...ce era acolo era destul de bine facut ...l-a reglat mecanic probabil ceea ce ai facut si tu dar a reglat cutia si ambreiajul...e mai bine acum...sa mai vedem testam...weekendul asta poate un drum pana la ploiesti sa vedem...si va scriu...
-
de cand nu am mai scris am mers numaibprin bucuresti...nici o problema dar descoperire am uitat sa va zic...tampon central motor rupt...ma sfatuiti pe original sau aftermarket...alte probleme nerezolvate si nestiute sunt frana de mana ramane bloata o dau in jos si numai daca accelerez isi da drumul altfel nu...dar nu o mai trag pana la rezolvare si o las in R...e cablu sau pistonasul??? stergator spate blocat este motorasul??? care sunt cele mai bune placute cu discuri...cumva ATE ce am mai citit pe aici?? in spate ce se schimba la frana chit accesorii sau tambur mentionez ca frana de mana tine dar se blocheaza...la volan bataia pe drum pavat s-a uitat Cosmin si mi-a comunicat ca trebe sa schimb flansele de la telescoape ( crapat cauciucul respectiv )cumpar direct flanse sau sigut sunt astea??? astept parerile voastre...multumesc...
-
man
masina asta nu se repara pe scrise
toate problemele care le ai sunt deja stiute de 1,2 persoane si nu se vor rezolva decat cu bani.
tamponul central iei de care vrei tuin functie de buget si ce vrei sa faci cu masina mai departe.
fiecare reparatie facuta sa mai mearga putin , tipic romaneste .
va veni vremea cand vei constata singur ca tot amani sa o faci vei scoate mai multi bani mai tarziu.
toate piesele care iti bat sau nu iti merg afecteaza in timp alte piese adiacente.
ce am scris sa citeasca toti utilizatorii care merg pe principiul " lasa ma ca bate putin mi-a zis x ca mai merge" si pe urma scriu pe forum disperati ca a picat ca nu porneste ca bate ca face.
-
si inca ceva
ati vazut un service care sa comande articulatii fara sa desfaca sa fie convins ca nu este doar piesa respectiva?
asa ca nu mai intrebati daca e piesa aia sau altceva.
sunt sigur ca iti dau amortizoarele jos si am flasele de schimb dar dupa desfacere vad ca ai capetele de bara praf(astea sunt testate dupa demontare sa vezi daca au joc).
sper sa intelegi si sa o iei ca pe o informatie buna si nu o jignire.
-
pe toti care i-am intrebat mecanici sau nu...mi-au comunicat ca nu desfaci cutia doar sa schimbi rulmentul de presiune sau semeringul...cutia o desfaci cand da semne de moarte ambreiajul...atunci schimbi tot...ambreiaj..rulment...semering...masina noua nu o sa fie niciodata...cumnatul meu merge cu un seat cordoba cu semeringul asa de 4 ani...nici o problema...eu am mers cu tampon motor rupt la scenic 2 ani si asa am si vandut-o...ce sa pice daca are tamponul rupt la motor...nu te gandi ca e ruppt de sta sa pice motorul e rupt intr-o parte mi-a filmat bogdan cand am fost la el...asta cu cutia a fost o probelma la mine restul probleme daca pot le spun asa sunt normale la o masima second ...nu am avut masini noi si stiu ce inseamna second...eu intreb doar nu costa...bogdan mi-a zis sa iau pe original tampon motor ca el a avut aftermarket si s-a rupt dupa doua luni...binenteles si la cel aftermarket ai garantie...deci il schimba daca se rupe...mai astept pareri...toate se fac in timp oricum...ca daca aveam bani dadeam 3500euro pe una mergeam la teste faceam figuri ca de ce are zgarietura aia acolo etc...dar daca omu la fata loculuo cand am cumparato mi-a zis ce gasesti scadrm din pret asa am facut...si apropo colegilor sunt km reali 110000km...eu zic ce este foarte bine fata de ce am vazut pe forymuri si pe net...
-
nu am de ce sa o iau ca pe o jignire...insa mie nu imi place chestia asta...desfacem si vedem ce este acolo...ce poate sa fie intro cutie decat kit ambreiaj rulment si ulei...si masina schimba bine...ce mai poate fi sa ma coste mai mult...asta ca idee...la mecanicul de la seat si alte masini ce le-am avut mi-au zis clar ce este ..ex flanse cu rulmenti schimbat nu se mai aude bataie in volan la viraje...
-
Luate separat problemele tale nu's chiar catastrofale, dar toate impreuna, nu stii cand te lasa una sau alta, si ramai in strada cu masina cand numai platforma costa cat rezolvarea a una sau mai multe dintre probleme.
Eu n-as merge nici pana la colt cu o masina ce are defectiuni simultan la directie/suspensie/cutie si frane.
Eu n-as fi cumparat o masina ce are un tampon motor rupt, inseamna ca omul ala nu si-a dat deloc interesul sa intretina masina, deci a pus cele mai slabe consumabile si a abuzat-o fara menajamente. N-as cumpara nici cartofi de la el, daramite o cutie care sa ma propulseze cu 100km/h pe sosea. Degeaba are 110.000 daca toti sunt facuti in bataie de joc, daca pui langa ea o masina cu 200.000 ingrijita ai sa intelegi ce iti spun.
Stiu ca am cam sarit pe tine, dar trebuie sa intelegi ca o masina se tine cu cheltuiala. Nu zice nimeni sa arunci bani pe absolut orice piesa care nu mai e 100%, dar nici sa o taraganezi asa.
-
scz de offtopic dar sunt foarte curios: nici la mn nu tine frana de mana si mereu tre sa am grija unde o parchez ...
se poate pune in R pentru a bloca rotile cu motorul oprit?
multumesc si scz
-
da, poti opri motorul in R si poti scoate si cheia
-
Daca aveti CDI, luati tamponul ORIGINAL !!!! Daca aveti benzina, puteti merge linistiti pe aftermarket.
CDI-ul are cuplu mare si zobeste tamponul central in cateva luni :(
Eu unul nu mai vand tampoane aftermarket pt. diesel (mi-am pus si mie la masina si in 2 luni era rupt).
-
una peste alta eu sunt foarte multumit de masina....asta ce inseamna ca ma simt sigur in ea...referitor la tampon tin sa te contrazic....eu l-am rupt la scenic ...dar nu l-am rupt eu a imbatranit cauciucul ca doar nu am facut nimic eu sa il rup...tin sa mentionez ca merg normal cu masinileschimb la 2000-2500 diesel si maxim 3000benzina fara turbo...la scenic de ce s-a rupt??? de vechime nu de cum s-a mers cu ea...si inca ceva...la cat am dat pe ea se merita sa aduc una din afara pentru piese pe platforma la 1000euro si tot nu ajung la pretul de 3000euro...oricum Bogdan mi s-a parut desrul de ok la preturi si manopera si piese...toate masinile sunt pe acelasi principiu numai ca smartul este mai inghesuit si trebuie sa dai jos ceva ca sa schimbi altceva...asa este si renault si peugeot...nu mai zic de rover sau marcile englezesti...
-
daca ai vandut o masina cu tamponul de la motor rupt nu este ok ca si principiu.
hai ca iti zic eu ce am vazut in cutii inafara de un rulment de presiune, un disc , o placa de presiune.
am vazut fara sa fac misto fusta de la rulmentul de presiune si se facuse un praf fin de fier ce trecuse prin rulmentul de la placa de presiune si intrase in sincroane , de acolo cu uleiul un cocolos de ciunga ce distrusese sincronul de 1-3 si bine inteles unul din pinioane sa macinat, fisurat si spart cutia.
cand ? in timp ce propietarul se ducea la ploiesti, fost membru in vechiul club de smart si fix pe principiul tau.
nu schimva nimic la ea ca esti multumit si scrie pe forum daca masina ta functioneaza si este deplasabila dupa 50 de mii, fara sa achimbi ceva de acum pana atunci.
eu tin sa iti repari masina oriunde dar numai repara ceva la ea.
daca esti atat de carcotas si pui o gramada de intrebari in loc sa fi intrebat daca te poate ajuta cineva cu o oferta de piese noi vs sh de la colegii ce dezmembreaza.
te iau pe sus ca nu e ok sa sustii pe un forum de omeni pasionati ideea " cum carpesc si masina asta mai ieftin"
deci te rog fa cardul ala de credit :) iati o vacanta si de maruntisu ramas repara masina.
-
masina schimba perfect inainte sa o desfaci??? daca nu schimba bine sau nu intra in viteze asta este altceva...vb de cu totul altceva...nu am fost inscris pana acum pe nici un forum cu nici o masina si mi-a fost bine si acum tot bine o sa imi fie.....mai bine stau eu linistit si doar citeam ce e pe aici si daca aveam o problema si cum am avut sunam direct...dar ma rog din tantar face-ti armasar...
-
man, doar iti zic ca nu e ok ce sustii ca si principiu.
la cum iti bate masina si frane mai deloc doar sa mergi cu ea in oras.
este masina ta si faci ce vrei dar intrebarile tale scot la iveala ceea ce vrei sa faci .
este un sfat prietensc, intra pe alte forumuri sa vezi acolo rautate nu aici unde toti vrem sa te ajutam.
-
la bataie te referi la cea din volan care te-ai uitat..nu?? si la frane am zic eu tin foarte bine pedal este tare inainte sa pornesc masina si apoi se inmoaie...trebuia sa mergi cu ea ca e ok la frane placutele erau bune a zis Laurentiu numai ca scirtie pt ca are metal in compozitie...acum nu mai scirtie...ti-a zis ca nu am mai fost pe alte forumuri si nu stiu cum este ..dar aici pt prima data mi se pare ca e foarte agresiva abordarea si parca mor maine sau azi...:)) vb
-
lasa lasa ca te obisnuiesti :)
aici e parfum, si daca nu am incerca cu totii sa ne ajutam nu am mai avea asa succes cu forumul asta si cu oamenii din el :)
-
e foarte tare forumul eu nu am zis asta ..mai ales pentru Smart...dar ziceam parca nu stiu ce se intampla... :o sa ne auzim cu bine
-
ca sa tii o masina in parametri de fabrica eu consider ca trebuie sa o ai de noua si sa stii tot despre masina cu bune si cu rele...10% din acest forum sunt pasionati parerea mea...asta ce ar trebui daca ceilalti nu stiu mai nimic sa plece si raman cei 10% care nu mao au ce sa vorbesc pentru ca le stiu aceste masini si astfel acest forum se desfiinteaza...e cam gresit ce zici Laurentiu...
-
nu ma duc la agatat cu masina :)) ca sa am aripa buna asta o sa fie ultimul lucru pe care il schimb...tamponul il schimb dar mai merge :)) desfac cutia cu 500ron si ma costa piesele 280ron asta a fost foarte nasol pentru mine...desfac cutia cand trebuie schimbat tot ambreiaj etc daca schimba bine bine acum de ce sa dau 500ron manopera ca sa schimb piese de 280ron...placutele mai au pe ele material nu se aude fier pe fier stai linistit ca stiu cand sunt duse cand se aude fier pe fier si am sa le schimb oricum mai devreme...dar sunt unii care nu schimb placutele fara discuri astae problema ...nu am ramas niciodata fara frani si sper sa nu se intample niciodata...hai nu mai fi-ti suparati...sa auzim de bine...
-
sunt curios daca ai citit ceva din ce au postat colegii aici : http://forum.smartfan.ro/index.php?topic=8201.0 , care vad ca nu ti-a atras prea tare interesul .
dar nu conteaza.
sa auzim de bine , si special voi lasa acest topic deschis pentru a vedea daca revii cu ceva informatii noi legate de reparatiile viitoare :)
te rog daca gasesti sub 50 ron/ora manopera in Bucuresti sa schimbe piesele problema ce le ai tu pe masina sa scrii unde ai fost si fara nici un misto cred ca sunt foarte multi doritori care vor si ei sa plateasca mai putin in capitala pentru a mai face cate ceva pe la masina.
acum masina nu mai smuceste, problema era actuatorul, ce a fost curat si gresat plus o calibrare cu programul Star si reglaj correct din partea lui Bo_D
Dar asteptam noutati legate de acest jurnal de bord.
-
am uitat sa specific in acel post ca imi trebuie in romana si cele care sunt in romana date in postul respectiv le aveam inainte sa deschid postulprobabil le stii si tu alea ..dar nu sunt complexe deloc...partea cu motorul cu, cutia,mecanica,....
-
tocmai ce am venit din deplasare ok masina parcursi 800km...ce a facut Cosmin si Bod a fost foarte bine zic eu...
-
ai fost cumva si la intalnirea din cluj?
bravo masina tine la tine ;)
inca o data fiabilitatea masinii vorbeste de la sine :)
-
din pacate nu...am sa ies la o intalnire in Bucuresti cand se organizeaza...am fost in partea Moldovei si Duminica cand m-am intors super vijelii, gheata, ploaie foarte multa, tin sa precizez ca aceste conditii meteo nu mi-au stat in cale si nici tirurile constant 100km/h si se comporta extraordinar nu credeam asta daca imi povestea cineva, consum 3%nu am depasit 100.
-
http://www.auto100.ro/auto-accesorii-auto-pentru-masina-ta_24_spray-vaselina-alba-universala_14024.html
Asta este bun? Abea am gasit...
-
Du-te man in Vitan in targ si ceri "Vaselina alba cu litiu". Gasesti la toate tarabele :)
-
:D :D :D da nene dar cred ca este 40 de lei acolo :P
Am gasit asta undeva in Militari :P
-
Intre "cred" si "stiu" e o diferenta de vreo 20 de lei... adica 25RON cu cat l-am luat eu.
-
Salutare,
In WE am reusit sa curat si sa gresez actuatorul.
Am facut un mic clip, nu stiu cat este de corect ce am facut dar la mine a avut rezultate, avand in vedere faptul ca era un scartait teribil tot timpul cand era actionat cel in cauza.
http://www.youtube.com/watch?v=tMrrJhL7xVM
Sper sa intelegeti ce am facut eu pe acolo :D
-
Si eu ma confront cu smuciturile alea dar la mine este vorba de tampon motor,cred ca si tu ai aceasi problema,in treapta 1 sau a doua cand o calc nu se intampla nimic timp de o secunda dupa care cupleaza brusc si te smuceste bine de tot.Daca mergi prin gropi smuceste de mama mama.....AM crezut initial ca este ambreiajul sau cutia de viteze.
Am fost cu ea in service si mi-au spus ca un tampon motor este rupt sau deteriorat grav de tot,mi-au si aratat cand accelera motorul se misca teava de esapamant cu tot cu motor,nu mai este prins asa cum trebuie de sasiu....Faza la mine este alta,nu prea are cine sa mi-l schimbe la mine in oras si nici bani nu ma dau afara din casa...
-
Un mic zgomot tot a mai ramas. Cand l-am montat se auzea destul de intens, l-am dat iar jos gandindu-ma ca de acolo se aude si ca trebuie sa-l gresez si acolo, dar cand l-am dat a doua oara jos capul tijei era deja plin de o chestie unsuroasa (mai mult mazga) si ma gandeam ca trebuie altfel de solutie pt gresare desi vaselina asta cu litiu am vazut ca merge si pt metal-metal... nu am vrut sa stric asa ca l-am lasat asa...oricum nu se compara, se auzea oribil inainte.
-
Astazi am gresat si actuatorul iar smucitura nu a disparut absolut deloc,tot la fel se simte,nu imi ramane decat sa schimb tamponul motor...
-
si la mine e tot tamponul la motor central rupt...nu mai smunceste deloc..am deja aporape 3000km de cand am fost la cosmin la curatat si la bod la tester...acum este ok...numai ca din cauza tamponului cateodata la plecarea de pe loc tremura putin si pe la 50-80km/h are un vuiet masina tot de la asta turatii mici si este un vuiet mic...am inteles ca trebuiw numai original ca agtermarket e praff original 380ron after 150-200ron...manopera 100-150ron...e mult de munca...spor la treaba sper sa ma hotarasc sa il sxhimb repede
-
Buna ziua si mult respect,
sunt nou pe acest forum si nou posesor de smart,de cateva zile am achizitionat pentru sotie un smart cabrio diesel din 2001,
dupa cateva zile am observat ca am 3 probleme :
- nu-mi merg luminile de la pozitie [nici fata,nici spate si nici in bord kilometrajul nu este luminat]
- masina trage bine,ajunge foarte repede la 110,dar cand se schimba treptele de viteze masina zmunceste putin,in special treptele 1,2,3]
- cand dau prin gropi se aud niste zgomote de fier pe fier pe sub ea.
as dori daca se poate sa-mi dati niste sfaturi daca nu deranjez .
O zi placuta !
-
La punctul unu iti trebuie maneta de lumini....Sau sa o repari pe a ta temporar (ca nu va tine o vesnicie) si nu este o problema absolut complexa. E de scos capatul, curatat, uns, si pus la loc, se rezolva in 10 minute.
-
sunt din buzau
o sa incerc sa desfac blocul de lumini,sper sa rezolv
revin cu reply
-
am desfacut blocul de lumini,era ca nou
am descoperit dc nu aveam lumini fata/spate bord-toate cele 6 becuri arse ,wtf ...?
le-am schimbat pe cele din bord si cele din spate si este totul in regula.
pe cele din far nu stiu cum as putea sa le schimb ca nu am acces,nu-mi incape mana in spate sa desfac soclurile :o
ceva sfaturi ?
- nu am zis ca am zgomot la schimbatul vitezelelor,pur si simplu simt cum masina s-ar infrana putin si apoi cum schimba treapta isi da drumul,poate nu sunt eu obijnuit cu aceasta masina,eu conduc zilnic si de multi ani doar megane 2 1.9 si bmw 320 ambele cutii manuale ![e departe ideea de-a ma lauda,sanu se interpreteze gresit]
-
Smucitura poate fi de la tampon, la mine se simte foarte tare cand este motorul rece, primele 2 minute se simte destul de puternic la schimbarea treptelor 1->2->3(2->3 mai putin) pentru a nu simtii acea smucitura eu schimb manual pana isi revine (2minute) si atunci cand actionez manerul pentru schimbare iau piciorul de pe acceleratie pana cand face schimbarea treptei dupa care accelerez incet...
-
Astazi am scos masina din service,unde am schimbat la ea diverse lucruri,printre care si 2 tampoane motor...De cand am luat masina acum 2 ani si jumatate aveam acele smucituri in viteza 1 si 2,sau cand intram prin gropi in viteza 1 ziceai ca se rastoarna masina....
Nu imi vine sa cred ce diferenta este acum,masina merge lin,se accelereaza la fel de lin,fara smucituri,parca nu mai este masina mea...SI toate astea din cauza unor tampoane motor de nici 100 de lei unul...
-
tampon motor, cdi mai putin de 100 ron.....te inseli
-
EU am schimbat la benzina 2 cu 97 de lei unul,pe oferta aveau si la 80 de lei dar am zis sa nu le iau chiar pe cele mai ieftine...
-
SH ?! ;D
-
http://www.autoeco.ro/piese-auto/SMART/FORTWO-coupe/diesel/2007/0.80-33/0.8-CDi-(451.300)-200701-0/motor/Suport-motor-subcat-467/
Ma rog eu nu le-am pus pe astea,dar sunt asa niste preturi estimative....
SH ?! ;D
-
Pai da-ne link cu alea de ForTwo 1, nu de ForTwo 2 :)
-
http://www.autoeco.ro/piese-auto/SMART/CITY-COUPE-hatchback/diesel/2003/0.80-30/0.8-CDI-%28S1CLC1%29-199911-200401/motor/Suport-motor-subcat-467/ (http://www.autoeco.ro/piese-auto/SMART/CITY-COUPE-hatchback/diesel/2003/0.80-30/0.8-CDI-%28S1CLC1%29-199911-200401/motor/Suport-motor-subcat-467/)
vad ca au preturi bunicele...
-
Pai de unde sa iti dau eu,am fost la service,aia au bagat in oferta lor si mi-au aratat o lista de preturi,eu am zis sa nu bag cele mai ieftine nici cele mai scumpe asa ca le-am ales pe alea 2....
Cu 840 de lei am pus asa,2 tampoane motor,2 amortizoare spate,pivot dreapta fata,bujii,2 curele plus o flansa turbine care se topise....Iar manopera a fost de 250 de lei la toate astea.
-
Sunt preturi medii in piata. Pe mine ma interesa tamponul central, dar nu il vad in oferta.
80ron e doar un tampon ramas ceva ani pe stoc sau nu vorbim de acelasi lucru :)
Cand compari preturi, compari mere cu mere,nu Sachs cu Optimal sau Lemforder cu Ted Gum :)
Samsung Galaxy S on JellyBean
-
Salutare... de ceva timp, au aparut si la mine niste smucituri... uneori, nu tot timpul... smuciturile se simt doar cand trec din N in A sau N in R .. parca are si putin delay (1-2 sec), dar repet, nu tot timpul, uneori .. deobicei dimineata cand pornesc masina prima data ..
Trebuie sa specific ca detin un smart 450 CDI din 2000.
Credeti ca e o problema de la actuator ?
Va multumesc si astept niste pareri !
-
Mai mult ca sigur actuator.
-
Bun si acesta trebuie gresat ? de cateva min am vorbit cu un mecanic si acesta mi-a zis ca probabil trebuie sincronizata iar cutia sau poate fi de la ambreiaj, ceva rotite din cutie .. zice adevarul ? :)
-
Mergi la laurentiu, wbx66 sau B500KOX de aici de pe forum (care ti-e mai aproape) si iti vor da ei un verdict 100% sigur.
-
din pacate, sunt din Cluj Napoca .. si nu prea am drum spre bucuresti anul asta .. oricum , multumesc frumos de raspunsul prompt !
-
@Midnight: E din Cluj...cam departe de cei mentionati :D
@Raul: Timite-i un mesaj lui cosminnedelcu, e posibil sa vina in Cluj in week-end, si sa te ajute cu problema asta.
-
@Midnight: E din Cluj...cam departe de cei mentionati :D
@Raul: Timite-i un mesaj lui cosminnedelcu, e posibil sa vina in Cluj in week-end, si sa te ajute cu problema asta.
Ouu .. mersi frumos Mihai ..
off topic : n-am mai ajuns la intalniriile din Cluj, am fost plecat mult cu competitiile mele ... chiar imi pare rau .. sper sa reusesc sa ajung la cea din noiembrie ..
-
Pai nah, daca completa si el profilul nu saream :)
-
revin cu problema .. am curatat si gresat de ceva timp actuatorul, dar acum de cand sunt temperaturile acestea cu - grade , doar dimineata dupa ce masina sta ceva vreme nepornita, se resimt din nou smucitura, dar nu tot timpul.
Repet, smucituria este doar cand schimb din R in N si uneori in A . La schimbarea treptelor 1>2>3> ... totul functioneaza perfect.
Cand am curatat actuatorul, s-au vazut mici scurgeri de ulei pe mijlocul cutiei.
Ce imi sugerati sa fac ?
Multumesc si astept orice fel de comentariu :)
-
La mine smuncea in treapta 2 si 3 la relanti
Problema s-a rezolvat prin reglarea manuala a actuatorului (a fost impins putin mai inauntru) iar acum nu mai am probleme
Stima
-
Salut, revin cu problema de mai sus .. au inceput sa reapara smuciturile.. de data aceasta, doar cand las masina peste noapte in R si dimineata cand mut in N, ca sa pot porni masina si se simte smucitura. Uneori e insesizabila, dar uneori se simte destul de tare... Am gresat si reglat actuatorul manual, diferenta in a schimba treptele se simte foarte mult, inainte era lag, acuma e mai rapida + ca nu mai tremura in panta...
Ce credeti ca poate fi acea smucitura ? a mai patit cineva ?
Dupa cum am scris mai sus, pe mijlocul cutiei a aparut o mica pata de ulei ..
O sa incerc sa fac niste poze cat de repede sa vedeti si voi..
Mersi
-
In acea zona a aparut pata de ulei la mine... o pata de ulei de culoare inchisa...
(http://s9.postimg.org/a8mkzcvyj/crankseal1.jpg) (http://postimg.org/image/a8mkzcvyj/)
poza luata de pe fq101..
multumesc din nou !
-
Trebuie inlocuit simering cutie ;), datorita acestei defectiuni iti va scadea nivelul de uleiul din cutie.
Aceasta operatiune implica dat cutia jos + rulment presiune
-
dar smuciturile pot provenii din cauza acelei scurgeri ? ai idee Alex Sky ?
multumesc pentru raspuns !
-
Smuciturile rezulta din actuator reglat prost sau fara gresare corespunzatoare (daca sunt sumucituri la plecarea de pe loc sau la schimbarea vitezelor) asta este varianta mai frecventa si usor de remediat.
Daca ai reglat actuatorul , a mers bine o perioada apoi iar a inceput sa apara smuciturile 100% furca rulmentului de presiune este pe duca si tija actuatorului o va strapunge curand.
Nu, smuciturile nu provin din curgerea de ulei.
-
Pot proveni din scurgerea de ulei daca uleiul este scurs din motor pe la simering si aruncat pe discul de ambreiaj. Dar in cazul asta in timp va incepe sa si patineze.