Forum Smartfan

MODEL SMART => Fortwo => Subiect creat de: commandorsteel din August 19, 2016, 07:58:05 p.m.

Titlu: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: commandorsteel din August 19, 2016, 07:58:05 p.m.
La 42 dieselul meu, am patit-o pe A3, la o viteza de 140, ca a inceput sa-i scada puterea si nu voia mai mult de 100-110
Am observat ca in oras se limiteaza cand ajunge la o rotatie de 3000.
Daca o opream si o porneam, merge ok pana ajung la turatia de 3000, apoi se plafoneaza...
Aveti ide cam ce ar putea fi?
Multumesc
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: mottofreee din August 20, 2016, 11:56:25 a.m.
Ceva nu se sincronizeaza .
1) Valoarea presiunii furnizate de turbina e corelata cu turatia si sarcina motorului  ,posibil presostatul wastgate-ului sa lucreze deficitar ,pierderi de presiune pe circuitul de alimentare a acesteia sau gripare  axului .
2) Pierderi de presiune pe circuitul de alimentare cu aer - furtunul de aer de la EGR la galeria de admisie se freaca de ventilatorul de racire a aerului de admisie si in timp se fisureaza .
3) Radiator intercooler fisurat .
4) Y27 agata  .
5) Filtru motorina colmatat - o anumita firma de comercializare carburanti foloseste un aditiv la motorine care infunda filtrul .
6) Injectoare infundate -corect e curatare si calibrare pe stand dar sunt si diversi aditivi pt motorina -aia buni sunt de firma si scumpi si oricum se cere o recalibrare timpilor de injectie cu MB Star .

1) Valoare trebuie citita cu MB Star (furnizata EDG-ului de  MAP) in paralel cu un dispozitiv independent de SI al masinii .
2) Inlocuire  furtunase iar furtunele 'pansate' provizoriu pt a vedea daca se remediaza macar in parte problema - daca da merita cumparate .
3) Constatat si remediat daca se poate sau cumparat altul .
4) Vazut daca agata si curatata - acest defect e relevat de MB Star .
5) Se inlocuieste ,oricum trebuie inlocuit periodic iar pretul unuia nu e exagerat de mare .
6) Aici e mai pe bani iar daca operatiunea e facuta incorect poate costa foarte mult - un service care se ocupa numai de sisteme de injectie si dotat cu aparatura de specialitate performanta ,in definitiv meseriasul conteaza .

Ordinea testelor e indicata de numere si strict crescatoarare .

Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: commandorsteel din August 20, 2016, 12:24:03 p.m.
Am inteles
Credeam ca este o problema mai...uzuala
Intercoolerul este nou, schimbat anul trecut, iar filtrul de motorina l-am schimbat acum 10000 km
Deci, trebuie verificata de un mecanic...
Multumesc
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: commandorsteel din August 20, 2016, 11:11:36 p.m.
Ca sa detaliez mai mult, din ce am observat pana acum, daca nu trec de 3000 rot., motorul trage bine.
In monentul in care trec de cele 3000 rot., motorul pare ca se limiteaza si...nici nu mai schimba in trapta superioara, chiar daca plec de pe loc cu viteza 1.
Parca nu mai are putere.
Daca opresc motorul si il pornesc iar, motorul trage bine pana la pragul de 3000 rot.
Ma gandeam daca s-a mai intalnit cineva cu aceasta problema?!
Multumesc
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: SilviuP din August 21, 2016, 02:00:29 a.m.
Sa ma corecteze cineva dacă greșesc, dar atunci când ai valva egr defecta sau lipsa sau pini cu contact imperfect,  motorul se limita la o anumită turație? Parca 3000 sau 3500 rpm?
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: micron din August 21, 2016, 09:14:34 a.m.
Problema pe partea de turbina...a avut cineva o problema similara la un 451 CDI si era un furtun de vacuum fisurat...bafta
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: commandorsteel din August 21, 2016, 10:00:17 a.m.
Multumesc ptr sugestii
Titlu: Help! Nu mai tureaza peste 3000 de rotatii
Scris de: valuzzo1 din August 24, 2016, 08:44:36 a.m.
Salut, am un smart fortwo 2002 diesel si nu mai tureaza peste 3000, stie cineva ce ar putea fi?
Multumesc!
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: valuzzo1 din August 24, 2016, 03:35:22 p.m.
aceeasi problema o am si eu, nu am vazut si am deschis un alt subiect la fel...
exact aceeasi problema, anunta-ma si pe mine daca ai gasit o rezolvare, eu deja am dus-o la un service dar nu au stiut ce sa-i faca
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: commandorsteel din August 24, 2016, 07:10:05 p.m.
cand reusesc sa-i dau de cap, o sa postez aici ca sa fie de ajutor si altora
Titlu: Re: Help! Nu mai tureaza peste 3000 de rotatii
Scris de: mottofreee din August 24, 2016, 10:42:35 p.m.
Fum la greu?
Radiator intercooler spart sau neetanseitate pe circuitul de alimentare cu aer(furtun /furtunas) ,turbo gata .
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: valuzzo1 din August 26, 2016, 10:41:44 a.m.
eu i-am schimbat radiatorul intercooler pt ca era spart si a 2-a zi dupa ce l-am schimbat a aparut problema cu turatia peste 3000
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: mottofreee din August 26, 2016, 07:02:39 p.m.
Curata EGR-ul ,verifica daca toate furtunele sunt la loc si nefisurate .
Ce presiune turbo ai?
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: freeman din Septembrie 02, 2016, 03:38:49 p.m.
Si al meu CDI la fel acum. Constatat dimineata... peste 3000-3200 nu mai vrea.
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: valuzzo1 din Septembrie 02, 2016, 06:36:14 p.m.
Salutare. Eu am rezolvat problema, era panoul ala cu relee de sub scaunu soferului, l-am schimbat si acum tureaza si trage foarte bine
Cost: 280 de lei panoul si 100 manopera
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: commandorsteel din Septembrie 03, 2016, 07:15:34 a.m.
ce face mai exact panoul acela?
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: mottofreee din Septembrie 03, 2016, 08:49:01 a.m.
Relee & sigurante http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fortwo-450/electrical/248-engine-fuses
Posibil sa fie dus un circuit/releu ,probabil releul/circuitul pt ventilatorul de intercooler . Star-ul vedea problema in test .
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: commandorsteel din Septembrie 04, 2016, 08:24:44 a.m.
multumesc
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: mottofreee din Septembrie 04, 2016, 01:05:21 p.m.
Un releu inchide un circuit care este strabatut de curentii importanti si separa galvanic curentul de comanda care este mult mai mic .
Siguranta protejeaza circuitul la supracurenti ,pt a nu lua foc .
De ce pe circuitul ventilatorului de intercooler?
Turbina comprimand aerul ,il incalzeste ,la 3000+ intervine racirea fortata . Dca nu poate porni ventilatorul calculatorul de injectie limiteaza turatia - de fapt el masoara temperatura aerului de admisie si daca aceasta creste ia decizia sa mentina turatia .
In cazul de fata calculatorul 'vede' tot felul de goaze la pornire si nu stie ce sa faca - da o comanda eroanata ESP-ului(T/T+) care nu o accepta dar EDG-ul ignora semnalele venite de la pedala de acceleratie .
freeman ,nu te scoate din viteza in acele secunde ,la pornire ?
Neturand peste 3000 poate fi de asemenea si din neetanseitatea circuitului de alimentare cu aer , furtune/furtunase /radiator intercooler spart . Inlocuieste furtunasul de la turbo la actuatorul wastegate , inlocuieste furtunasul de la MAP , da drumul la ulei din intercooler .
Verifica radiatorul intercooler daca nu spart prin introducerea in ajutajul de aer a unei camere web.
Curatarea supapei EGR e de dorit .
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: commandorsteel din Septembrie 04, 2016, 03:07:05 p.m.
multumesc ptr lamuriri. super
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: freeman din Septembrie 04, 2016, 06:26:19 p.m.
Nu ma scoate din viteza. Am verificat batweria cu testerul si seara o las la 12,8... dimineata am 12.
Caut si eu un tutorial de demontare si curatare EGR... poze sau filme. Deja dupa ce am taiata turatia a inceput si fumul sa iasa.
Cat trebuie sa aiba cursa tija actuatorului la pornirea contactului?
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: mottofreee din Septembrie 04, 2016, 10:13:42 p.m.
Fa testul acela din Star pt baterie (citit de mine de pe star - http://forum.smartfan.ro/index.php/topic,10456.0.html ) .
Fara poze i-ti spun eu cum se curata dar oricare cale apuci tot dat jos trebuie . Este o cale simpla (ceva cu trei suruburi) dar necesita o scula speciala si operatia sa fie facuta periodic , nu merge la blocat .
Verifica daca radiatorul de intercooler nu s-a taiat/spart ;e boala de fabricatie sa se taie ,pe fata opusa ventilatorului . Se poate verifica cu o camera web introdusa de sub masina in priza de aer al radiatorului
Cam asa arata radiatorul taiat : http://clubsmartcar.com/index.php?/topic/20060-what-did-you-do-to-your-smart-today/&page=42 (post #1032 / WudzRydr ) ;pe partea din spate a radiatorului (fata opusa celei cu ventilator) cauti in partea de jos urme de ulei cu camera ca altfel trebuie sa demontezi de te saturi. Dinspre ventilator poti sa te tot uiti la el ,in prima faza nu se vede nimic .
Daca insisti mizeria se depune in galeria de admisie si pe talerul supapelor care vor tacanii pt ca dau in capul' la piston - atunci ai o problema cum am scris cu apostrof . Ultima data am dat jos chiluloasa pt depunerile alea ...
Deci nici in ultima faza nu se vede ,se aude! Si cand se aude e bai.
Bateriile slabesc primavara si toamna , ele stiu aproape la fel de bine cand se schimba anotimpul ca un ulceros .
Titlu: Re: Nu se tureaza peste 3000 rotatii
Scris de: commandorsteel din Octombrie 03, 2016, 02:21:04 p.m.
Revin cu rezolvarea problemei mele:
- am avut un furtun rupt/spart, care venea din/de la turbina.
- s-a rezolvat prin schimbarea acestui furtunel (de circa 15 cm lungime)
cost = 100 lei (in care a intrat dezmembrarea fundului masinii si schimbarea furtunelului)
Sper sa va ajute si pe voi rezolvarea problemei mele