Autor Subiect: forfour1.3 automatic. probleme cutie, satisfactie, frustrari, concluzii si sfat  (Citit de 222 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline blumurgg

  • Nou-venit
  • *
  • Reputation: 0
  • Nou venit
         Va salut pe toti. numele meu este dan, sunt din Bucuresti si descopar odata cu achizitionarea smart-ului meu o comunitate mica dar unita si deschisa. La inceputul lui martie am achizitionat un forfour 1.3, automatic.
    Am sa va povestesc scurta dar foarte intensa mea aventura cu aceasta masina.    incep cu filonul: imi place masina. mult. dar asta poate fi un alt subiect al unui topic ulterior.
 ma voi stradui sa fiu pe cat de explicit pe atat de succint si am sa va rog sa fiti rabdatori si deschisi
masina de la achizitionare a mers o saptamana impecabil. folosita in traficul din bucuresti cu zeci de opriri si porniri, fara repros.
 Apoi a aparut prima.... "tuse" m am trezit cu ea intr o dimineata cu niste tremuraturi si suturi de am zis ca se dezmembreaza. nu stiam de problema comuna a indicatorului de benzina. mie imi indica faptul ca am rezervorul 3/4 plin; dar de fapt era... gol;  am fost si am luat o sticla de 2L de benzina si apoi mi -a afisat la indicatorul de benzina 4ltr.
masina apoi a pornit si a mers super ok. am schimbat uleiul, filtrele, am curatat clapeta de acceleratie, am schimbat bujiile, si mi am zis ce masina faina am cumparat!
 Dupa cateva zile m am trezit cu masina iar cu niste tremuraturi foarte puternice si la un moment dat nu mai afisa nimic pe display nici N nici A sau R. am oprit masina , am repornit o si si a revenit.
 De aici m am prins de o treaba !cand porneam masina, puneam in A si ridicam usor piciorul de pe frana. DACA ! masina se misca usor in fata atunci acceleram si masina mergea ireprosabil. schimba perfect. lin, perfect. INSA! daca! puneam in A (sau R) dadeam drumul franei si masina nu se misca - ca si cum este de fapt in neutral , daca acceleram, masina trepida puternic. in schimb daca o opream si o reporneam , masina apoi functiona f ok, exact cu va povesteam mai sus.
asa am mers inca vreo 2 saptamani. a mai facut o singura data o repriza de tremurat dar in rest, fara probleme.
     Acum o saptamana, am schimbat placutele frana spate, discurile de frana fata plus placute si apoi mi am zis sa merg cu ea la o plimbare. a pornit fain, au inceput sa se aseze franale si pentru ca efectiv imi facea mare placere aceasta plimbare, felul cum mergea masina am zis sa ies cu ea un pic si pe centura . la o trecere de pieton am pus o frana mai... brusc. atunci am simtit o ezitare in retrogradarea vitezeleor. un mic tremurat. am repornit fara probleme. am mai mers vreo 4-5 km, am ajuns la benzinarie, am oprit , am facut plinul, am pornit masina si... GATA. masina pur si simplu nu a mai intrat in viteza.
 am ramas cu ea in benzinarie. masina pornea, becul check engine aprins iar cand puneam in A masina indica N , se auzea ceva...pe la actuator ca si cum ar vrea sa faca ceva, iar cand puneam in R indica O.
 pana la urma am adus o remorcata acasa.
buuun....
am desfacut actuatorul. el era pozitionat aproape la capat spre cutia de viteze. spre surpriza mea era... uscat. doar putina vaselina la axul spiral al motorului. l am curatat fff bine. l am gresat cu generozitate si apoi , ieri l am remontat. un pic mai spre centru. adica in prima trime dinspre cutie.
am pornit si spre marea mea bucurie, am pus in R, totul ok, am dat cu spatele vreo 3m, apoi cu fata, la fel, indica A sau 1, am dat cu fata vreo 3m, am tot facut vreo 6-7 manevre . crezand ca asta a fost,  am hotarat sa pornesc cu masina la o mica tura. cand a cuplat a 2-a a avut o singura usoara smucitura, a luat apoi a 3-a si cand am oprit si am vrut sa intorc si nu a mai intrat in R. in momentul in care comuti R indica 0 si face de trei ori clanc.
acum, masina merge numai in fata. cand comuti din A in N are o mica intarziere, face, la fel de 3 ori clanc si trece in N.

nu stiu incotro sa o apuc. sunt foarte foarte frustrat. am sa mai incerc alte pozitii ale actuatorului. oricum, de la a nu intra in nicio viteza la a merge in fata si la faptul ca a mers si in spate, este totusi un progres. cred ca daca se face un reglaj mai fin si de cunoscator al actuatorului ar fi posibil sa mearga.
trebuie stiut ca masina are kit ambreiaj nou LUK. stiu. mai toata lumea ar spune: actuatorul! da. e posibil. dar nu cred ca e doar asta. nu m-ar deranja sa iau unul nou daca as avea certitudinea ca asta este. inainte de a decide ca actuatorul este vinovatul suprem, as vrea daca cineva cu experienta m ar ajuta sa fac un reglaj mecanic cat mai profi(eventual ceva consiliere) plus STAR.

concluzie si sfat: daca aveti o astfel de masina automatica, periodic, OBLIGATORIU!!! actuatorul reglat, curatat si gresat. nu stati cu ambreiajul pana pica de tot.
daca! reglezi, cureti si gresezi actuatorul macar o data pe an, ambreiaj schimbat la plus minus 100k, nu veti avea probleme cu masinutele astea. altfel se ajunge intr un cerc vicios in care de abea o mai aduci la linia de plutire.
so. ajutati ma va rog sa mi fac si eu masina functionala. sunt frustrat pt ca stiu cum a mers masina. am prins multe zile in traficul fff aglomerat din bucuresti si totul a fost un deliciu. ceva s a intamplat. sunt ferm convins ca cineva care stie si intelege logica fuctionarii ca un tot al transmisiei automate robotizate de pe smart, ma va ajuta sa i dam de cap.
va multumesc si va rog, ... Mult ! ajutati ma!
si nu uita! revizie, verificare curatare gresare pe ri o di ca !
 

Offline ct23gan

  • Incepator
  • **
  • Thanked: 26 times
  • Reputation: 2
  • just registered
denistefan si KALI s-au confruntat cu probleme similare, vezi You are not allowed to view links. Register or Login
 

Offline ciprian0813

  • Nou-venit
  • *
  • Reputation: 0
  • Gen: Bărbat
  • Nou venit
Pana citesti , eu cu smucituri ciudate si cand vrea ea, schimbat actuatot , probabil si reglat pe Star, 2380 lei distractia, dar am scapat de smucituri, baiul e motorasul din actuator care in anumite pozitii nu mai merge, deci curatare nu e solutia.Partea cu R care mai da rateuri nu am scapat, e ambreiajul dar nu mai am nervi si bani, mai am si o masina manuala de necaz.
Smart Forfour Passion 1.3 95 cp semiautomata
 

Offline blumurgg

  • Nou-venit
  • *
  • Reputation: 0
  • Nou venit
ma gandesc si eu ca actuatorul e uzat. si se uzeaza pentru ca nu i se face o mentenata periodica(ma rog; alta poveste)
 masina are ambreiaj nou.
    azi, am incercat sa pun in A sau in 1 si sa dau repede in R. nu o ia. face asa:
 pui in A (sau 1 ) intra. frumos, nu tremura, merge in fata< schimba vitezele.
in momentul in care o scoti din A sa o treci in N face de 3 ori clanc clanc clanc(de fapt se aude caci nu se simte nimic cand face acest clanc) apoi intra in N

cand vreau sa trec din N in R face, la fel, se aude de 3 ori clanc apoi nu mai face nimic si ramane in N
ce am mai observat ca atunci cand  se aude acel clanc scade din intensitatea luminarii display ului.

daca vreun coleg ar avea un actuator cat de cat functional sa fac o proba as fi f happy.
 am sa incerc maine sa mai "regmez" mecanic actuatorul.
 
 

Offline ct23gan

  • Incepator
  • **
  • Thanked: 26 times
  • Reputation: 2
  • just registered
Daca era actuatorul nu cupla vitezele inainte.

Mai degraba motorasele.

Cu motorul oprit trece prin toate vitezele ok inclusiv N si R sau face figuri?
 

Offline ciprian0813

  • Nou-venit
  • *
  • Reputation: 0
  • Gen: Bărbat
  • Nou venit
Ar fi util daca cineva care stie in amanunt cum e cu actuayoare, motorase sa stim exact ce rol au fiecare, asa o descriere ca la anatomie.
Smart Forfour Passion 1.3 95 cp semiautomata
 

Offline blumurgg

  • Nou-venit
  • *
  • Reputation: 0
  • Nou venit
Pun in A/1 intra frumos, lin instant. Cand scot din A/1 in N se aude clanc , clanc, clanc, cam la o secunda. de trei ori. apoi intra in N.
     lnteresant este cand trec in R, la fel;  se aude clanc, tot de 3 ori dar se si simte ca ceva face un efort si de data asta la fiecare clanc se reduce din intensitatea luminoasa a display ului asta insemnand un consum marit de curent.    Dupa cele 3 clanc,  nu se mai aude nimic si ramane N. oricum pe display tot N este si cand fac incercarea de a trece in R.
Daca ar avea cineva sa mi dea pentru o proba un actuator as fi foarte recunoscator.
 Sunt f intrigat si frustrat. 
     Sa vad cum fac sa pun Star ul si apoi vom vedea.
 A! sa nu uit si martorul check engine este aprins. inseamna ca undeva masina este intr o...avarie ceva nu i place.
Ganduri bune tuturor !
 

Offline ct23gan

  • Incepator
  • **
  • Thanked: 26 times
  • Reputation: 2
  • just registered
In ce zona a bucurestiului esti?
 

Offline blumurgg

  • Nou-venit
  • *
  • Reputation: 0
  • Nou venit
stau in Chiajna. militari.
 

Offline blumurgg

  • Nou-venit
  • *
  • Reputation: 0
  • Nou venit
am dus masina la mecanic. am vorbit azi si mi a spus ca nu a reusit sa o bage in marcharriere nici ...mecanic; probabil a dorit sa spune, actionat direct, habar nu am .
 ma rog,... ce mi a mai spus este ca motorasul de pe cutie nu reuseste sa schimbe vitezele. incearca dar ceva ar bloca tija ce ar schimba vitezele ...ceva..de genul, in cutie.
acum... din ce mi a spus si am inteles pana acum pt ca inca nu a apucat sa faca mai multe teste, ori motorasul de pe cutie e dus (mecanicul mi a zis ca l a dat jos si l a curatat) si nu mai are putere, ORI e ceva in cutie dus.
    in principiu, asa cum am spus masina mergea ultima data, numai in fata. SI ! ,... cand! o puneai in A, mergea in fata si daca doreai sa o scoti pe N, se auzea asa... o actionare elctrica tac,tac,tac. de 3 ori. apoi intra in N. Nu trecea imediat di A in N ci numai dupa acel tac-tac-tac.
  la fel daca treceai in R, se auzea cum incearca (acelasi zgomot) tac, tac, tac. si nu reusea sa intre in R. pe display nu aprea decat N.
asadar... ?......
 

Offline ct23gan

  • Incepator
  • **
  • Thanked: 26 times
  • Reputation: 2
  • just registered
Mai degraba motorasul de schimbare treapta decat cutia dar cine stie (mecanicul care a umblat in ea ar trebui)

Abia au inceput sa-si arate varsta masinile astea, posibil sa apara si defectiuni neobisnuite.

Check engine de la ce era aprins?
 

Offline blumurgg

  • Nou-venit
  • *
  • Reputation: 0
  • Nou venit
cand a pus STAR ul pe masina a iesit ca indicatorul de benzina nu e in mintile lui, ca trebuie schimbata bateria de la cheie si , cel mai interesant pentru mine, a dat o eroare, un supravoltaj pe transmisie.(ceva de genul asta) imi pare rau ca nu am fost atent.
ma rog, ... ideea este urmatoarea. mi a zis mecanicul ca a dat jos actuatorul (motorasele)de pe cutie , l a curatat si acesta se straduieste sa bage in viteza si ceva blocheaza in/la cutie. o tija. ceva de genul asta si NU a reusit sa bage in marcharriere nici manual(nu stiu ce inseamna asta)
   oricum,... i am cam indesat pe gat masina intru cat avea dOua masini in lucru deja si mi a zis ca pe luni marti o sa se ocupe de masina mea.
eu cred ca e posibil sa fie si ceva din cutie. masina, din informatiile mele nu are cutie ei. am gasit o cutie de Colt automatic cu 800lei. as lua DAR, NUMAI SA STIU ! ca este cutia. ok, cumpar piesa dar sa stiu exact ce are . asta e ideea
ma gandeam la acel "tac-tac-tac" sunetul acela de actionare electrica a ceva, mai degraba...straduinta si probabil ca actuatorul de pe cutie da de ceva in cutie ce merge greu sau e blocat. reamintesc, masina intra in viteza, in A, merge in fata iar cund o treci in N, intai, face 3 x tzac, apoi intra in N
 iar cand vreau sa o trec in R, la fel, dar se simte un efort mai mare, acelasi tzac tzac tzac si ramana in N.
cam asta..
 

Offline ciprian0813

  • Nou-venit
  • *
  • Reputation: 0
  • Gen: Bărbat
  • Nou venit
Al meu Smart face mai nou figuri serioase la bagatul in R, am ajuns sa opresc motorul sa pot baga in R, precizez ca actuatorul e aproape nou , schimbat dupa smucituri, R facea probleme si inainte dar acum face mai urat.
Smart Forfour Passion 1.3 95 cp semiautomata
 

Offline blumurgg

  • Nou-venit
  • *
  • Reputation: 0
  • Nou venit
asadar... voi ce credeti? e ceva blocat in cutie sau sa fie actuatorul/motorasele de pe cutie?
 

Offline blumurgg

  • Nou-venit
  • *
  • Reputation: 0
  • Nou venit
rezolvat. CUTIA DE VITEZE !
am pus o cutie de pe un colt 130000km, totul este ok. acum am cutie..."noua"; masina donatoare e adusa din DE si chiar e ca noua, ambreiaj nou si vreau in cel mai scurt timp cu putinta sa iau si un actuator nou , sa fie toata transmisia noua.
 acum ce ma preocupa este AC-ul. fulia se invarte dar nu cupleaza si axul central. am inteles ca ar fi o problema comuna la forfour.
faca e..de unde iau eu o fulie sau cum se repara..cat costa ..
 

 

Social media

Facebook grup Pagina de like