Author Topic: Fumul de pe teava de esapament - Motoare Diesel  (Read 7979 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline cosminnedelcu

  • Be smart, think smart, open your mind!
  • Moderator
  • Profesionist
  • *****
  • Posts: 2552
  • Reputation: 2494
  • Gender: Male
  • Bucuresti
    • http://www.smartfan.ro
Fumul de pe teava de esapament - Motoare Diesel
« on: March 06, 2009, 09:01:06 AM »
PONTURI - GHID DE CUMPARARE RAPIDA
Cand va uitati la o masina cu un motor diesel uzat, asigurati-va ca sunteti de fata cand masina porneste de la rece. Diesel-ul este intotdeauna putin zgomotos si ce scoate fum dimineata devreme, dar toate astea ar trebui sa dispara dupa 5 min. Uitati-va dupa scurgeri de combustibil, unele sunt usor si sieftin de rectificat, altele nu ! Asigurati-va ca aveti cureaua de cam (daca e potrivita) schimbata dupa cumparare, chiar daca a fost schimbata nu de mult timp. Curelele cam stricate po duce la costuri de reparare majore. 

SFATURI DE RULARE A MOTORULUI
ULEIUL DE MOTOR
De-a lungul anilor, avem sansa sa testam diverse uleiuri de motor pe multe masini. Uleiurile sintetice in intregime sunt ‘impinse’ ca si cum ar fi ultima variant, dar noi va imploram sa nu faceti asa. Uleiurile sintetice in intregime sunt prea ‘subtiri’ si totul duce la scurgeri de ulei ‘la tulpina’ valvei si dincolo de sigiliile turbine rezultand un fum albastrui la pornire si ukei in conductele de intrare/lansare. Noi personal utilizam si sfatuim sa se ia ulei semi-sintetic utilizat cu o rata de 10/40 sau 15/40,  aceste uleiuri sunt mai vascoase si au sanse mai mici sa se scurga pe langa sigilii. Aceste uleiuri amortesc si sunetele de ‘tacanit si batai usoare’. Inca trebuie sa ne decidem care este cel mai bun ulei, dar vom adauga aceasta informatie ceva mai tarziu. 

FILTRE DE AER
Un filtru de aer colmatat sau partial colmatat va crea tot felul de problem, cum ar fi : pierderi de putere, fum negru, afisaje reduse, esecuri la testul de fum MOT.  Este absolute necesar ca filtrul de aer sa fie reinnoit la intervalele recomandate de service si chiar si mai devremem daca vehicolul este utilizat in conditii de mult praf (nu ca ar fi asta o problema in RO !). Recomandam cu tarie sa utilizati fie un inlocuitor de filtru original sau unul de la un producator de marca, deoarece in ziua de azi toate piesele ieftine se gasesc oriunde, dar daca ne raportam la costurile ulterioare observam o falsa economie. De asemenea, sufland in filtrul de aer cu o linie(pulverizator ?) de aer, nu este o idée buna. 

SISTEME RGE (Reciclarea Gazului de Evacuare)
Sistemele RGE au fost adaugate motorului diesel pentru a reduce emisiile de gaz cand motorul ‘imbatraneste’ sau este sub o incarcatura partial. Gazul acesta este evacuat in spate (via aranjamentului de valve) la intrarea in manifold unde este ars din nou si, teoretic, curate gazele evacuate. Este o idée excelenta dpdv theoretic sip e hartie DAR de indata ce motorul a fost in service de cativa ani, sistemul RGE si intrarea manifold devin imbacsite de funingine reducand traseul aerului, marind emisiile si reducand puterea si afisajele. De indata ce se manifesta aceste problem, este recomandat ca parti ale sistemului RGE sa fie scoase si curatate (cu abur sau resturi material) pentru a indeparta tot carbonul. Exista niste ‘aerosoli minune’ disponibili care sustin ca vor curata intregul system RGE. Acesti aerosoli au efecte foarte limitate  si un potential ce poate cauza stricaciuni (desi ceea ce noi numim non-caustic CARBON BLASTER s-a dovedit a fi impresionant si fara stricaciuni). Singura modalitate de a duce treaba la bun sfarsit este de a scoate/demonta diverselesi de a te ‘implica’. Dezactivarea sistemului RGE este o alta optiune, dar nu toate masinile vor permite acest lucru deoarece se va activa lumina de ‘bord’ a motorului. 

CAUCIUCURILE
In dorinta de a face economii, nu trebuie sa treceti cu vederea presiunea in roti. Verificati si umflati cauciucurile pentru a corecta presiunea cel putin o data la 2 saptamani. Cifrele de presiune se afla in cartea masinii. Cauciucurile foarte late nu sunt asa economice, dar arata foarte bine. 

CATEVA GRESELI COMUNE
ISUZU 3 litri – o greseala obisnuita tine de faptul ca se sectioneaza duzele injectorului, simptoma: rateuri si fum.
NISSAN TERRANO 2.7 (MAVERICK) – jeturi in pomba de injective sunt predispose la colaps facand loc pierderii de putere, fum, lipsuri/amestecuri.
VAUXHALL ASTRA/VECTRA – nu porneste motorul. Problema a pompei de combustibil. E nevoie de service sau schimbare a unitatii. 
FORD MONDEO/ESCORT – pompa de injective intra in colaps si duce la particule metalice ce blocheaza avansarea solenoid. Simptoma: fum lenes albastrui/gri , o viteza ‘lenesa’, in etape si neechilibrata.
MOTOARE VW TDI – pierderi de putere drastic, cauze: pompa de injective interna intra in colaps sau este o problema de masurare a cursului de aer. 
MOTOARE LANDROVER GEMINI – lipsa de putere, fum, nu se opreste la cheie, cauze: colaps al pompei interne de injectie. 
FORD TDCI – motorul ruleaza inegal, porneste prost, pierderi de putere, fum albastrui/gri din evacuare, cauze: problem cu injectorul.
VAUXHALL 2.0/2.2 – Porneste greu la rece sau motorul nu porneste dupa cateva secunde si necesita multe incercari sa-si porneasca, cause: tevile injectorului impotriva scurgerilor au disparut / sigiliile injectorului. 
MITSUBISHI 2.8 – Pornind motorul de la rece in cca 10 minute motorul se opreste, dar o data repornit, totul e in regula, cauze:esec al sigiliului pompei.
MOTOARE VW \'PD\' – Pierderi de putere, inegale, cauze: esec al pompei.
AUDI V6 TDI - Motorul nu porneste, cauza: esec al pompei de injectie.
FORD 2.0 TDDI/DURATORQ - Motorul nu porneste, cauza: esec al pompei de injectie.
VAUXHALL 1.7 (MOTOR GM) – Motorul nu porneste, cauza: esec al pompei de injectie.
MOTOARE OBISNUITE PE SINA (TOATE FORMELE) – Motorul esueaza sa porneasca sau solicita \'Easy Start\' sau o remorcare pentru a proni motorul sau, pur si simplu, motorul nu porneste deloc, cauze: o cadere/incapacitate de a functiona a injectorului si/sau o cadere a pompei de presiune.

SEMNE
Sunt cateva semne de probleme de rulare ce indica ca ceva ‘nu este cum tocmai ar trebui’ ...
FUM ALBASTRUI de evacuare - Cauze: Motorul arde uleiul de motor, injectia nu este sincronizata/corect setata.
FUM NEGRU de la evacuare - Cauze: Prea mult combustibil este directionat catre motor sau combustibilul  nu este correct ars, sistemul RGE a cazut sau este incorect setat, s-a colmatat cu funingine.
FUM ALBICIOS de la evacuare - Cauze: Daca temperatura este joasa, atunci aburul este normal si de regula curata, daca fumul nu se curate inseamna ca intra apa in motor (capul cilindrului, capul garniturii, problem cu liner).
FUM CENUSIU de la evacuare - Cauze: Nu este setata corect sincronizarea injectiei, combustibilul nu este ars corect, altceva decat diesel a fost adaugat in rezervorul de benzina. 
PARTICULE METALICE GASITE IN FILTRUL DE BENZINA - Cauza: Componentele de injective au inceput sa se descompuna.
MANAGEMENTUL LUMINII DE BORD (MOTORULUI) - Cauza: Motorul ECU a detectat un defect, o problema,  si e nevoie ca vehicolul sa fie diagnosticat, cu un aparat de citire de coduri pentru a localiza defectiunea. 
VEHICOLUL INCEPE SA ‘SCHIOAPETE’ - Cauza: E un defect, ceva in mod clar nu merge bine si e nevoie ca vehicolul sa fie diagnosticat, cu un aparat de citire de coduri pentru a localiza defectiunea. 

Sunteti invitati sa ne contactati pentru orice tip de problema ce ar putea sa va dea dureri de cap.
http://www.dieselbob.co.uk/tips.shtml


AUTOR TRADUCERE : ALINA BALACI
« Last Edit: April 03, 2011, 12:02:46 PM by cosminnedelcu »
Air is drawn into the cylinder of a diesel engine and compressed by the rising piston at a much higher compression ratio than for a spark-ignition engine, up to 25:1. The air temperature reaches 700–900 °C, or 1300–1650 °F.